رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:ضرورت دارد احراز صلاحیت های نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا با دقت و حساسیت بیشتری از سوی مراجع ذی ربط انجام شود.

ضرورت حساسیت بیشتر در احراز صلاحیت شوراهابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام دادگستری کرمان، یدالله موحد در جلسه شورای قضائی استان کرمان که به میزبانی اداره کل بازرسی استان برگزار شد، گفت: در انتخابات گذشته به بیش از 17هزار استعلام نامزدهای شوراهای شهر وروستا دراین استان پاسخ داده شد
 
 
وی افزود:قضات با جدیت وقاطعیت و منطبق با موازین قانونی به جرائم انتخاباتی رسیدگی وحکم قانونی را صادر نمایند تا آیندگان عبرت گیرند.

موحد تصریح کرد:دستگاه قضائی استان کرمان در طول فرآیند برگزاری انتخابات از ابتدا تا انتها بنا به وظایف ذاتی خود تدابیر لازم را بعمل آورد وبا برنامه ریزی وجلسات متعددی در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی برگزار شد.

این مقام ارشد قضائی افزود:در این دوره انتخابات شاهد افزایش چشمگیر تخلفات وجرائم انتخاباتی بودیم که عمده این تخلفات وجرائم از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر وروستا صورت پذیرفت.

رئیس شورای قضائی استان بر اجرای برنامه های با کیفیت و در خور شان دستگاه قضاء در هفته قوه قضائیه تاکید کرد وافزود:اقدامات خوبی در دستگاه قضائی استان در زمینه های مختلفی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری زندان ها،مبارزه با فساد ومفاسد اقتصادی،اجرای قانون آئین دادرسی کیفری جدید و کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد،طلاق،حاشیه نشینی صورت پذیرفته است .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به اینکه همواره به دنبال جلب اعتماد و مشارکت عمومی در دادگستری استان هستیم،بیان داشت: خدمات سیستم قضائی استان کرمان در هفته قوه قضائیه برای مردم شریف کرمان منعکس خواهد شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار