راه‌اندازی شهرک صنعتی پتروشیمی لرستان تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، راه‎اندازی شهرک صنعتی پتروشیمی در جوار پتروشیمی لرستان در استانی که با مشکل اشتغال جوانان دست و پنجه نرم می‌کند و از لحاظ رونق اقتصادی با استان‌های برخوردار فاصله دارد می‌تواند گره‌گشا باشد و بخشی از مشکلاتش حل و فصل شود.

دراین باره علی آشتاب، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مطالعات اولیه طرح شهرک صنعتی پتروشیمی انجام و مطالعات کار فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک قطعه‌بندی و مراحل برای واگذاری آمده است، افزود: برای انجام مسائل زیرساختی هماهنگی لازم صورت گرفته و بناست امسال 10 واحد در آنجا مستقر شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: کل توان مجموعه مدیریت استان راه‎اندازی این شهرک است تا متقاضیان برای سرمایه‎گذاری حضور یابند و همچنین صنایع جانبی و وابسته به پتروشیمی راه‎اندازی شود.

مجوز شهرک تخصصی پتروشیمی لرستان صادر شده است

در این خصوص محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، نیز اظهار کرد:  مجوز شهرک تخصصی پتروشیمی لرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای تغییر کاربری امور اراضی مبلغی در نظر گرفتند و اخطارهایی به پتروشیمی داده شد تا زمین ‏ها قطعه بندی شود و به سرمایه‌گذار معرفی شود، افزود: نقشه‎های این شهرک آماده شده و پیش‌بینی شده 300 واحد کوچک و متوسط در این شهرک مستقر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: باید با شرکت شهرک‌های صنعتی برای قیمت‌گذاری در چارچوب قوانین هماهنگ کنیم.

در این رابطه بختیار رازانی مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان نیز گفت: زمین‎های خالی داخل شهرک می تواند به صنایع پایین دستی پتروشیمی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: در واگذاری زمین‎ها برای صنایع پایین دستی هیچ منعی وجود ندارد و پتروشیمی می‌خواهد خود واحدهای پایین دست را راه‎اندازی کند و این درحالیست که فرآیند واگذاری طی نشده و یا تملک آن انجام نشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان اضافه کرد: اختلاف نظری برای تغییر کاربری وجود دارد که بنا بوده پتروشیمی 16 میلارد تومان به جهاد کشاورزی پرداخت کند تا تغییر کاربری صورت گیرد و چنانچه این مهم انجام شود یا پتروشیمی و یا شهرک‎های صنعتی این شرکت تخصصی را ایجاد خواهند کرد.

در این باره نیز مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان نیز با بیان اینکه تنها مشکل شهرک صنعتی پتروشیمی لرستان بحث تغییر کاربری آن است، اظهار کرد: مهندس بازوند استاندار لرستان شخصا پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: امور اراضی اعلام کرده است روندی را که مدیریت استان اعلام کرده با برنامه های آنان مغایرت دارد.

معاون استانداری لرستان اضافه کرد: پیگیر حل این مشکل هستیم تا با تغییر کاربری مجوز راه اندازی این شهرک را اخذ کنیم و درصددیم جهاد کشاورزی استان در اسرع وقت این مهم را حل و فصل کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.