لانه كوبی و جونده كشی در روستاهای بندامیر و رحمت آباد زرقان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ باقری مسئول مبارزه با بیماری واگیر در شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: این طرح با هدف مهار بیماری سالك، طی سه روز، در روستاهای زرقان انجام شد.

 
وی افزود: با توجه به اینکه پشه ناقل بیماری در منطقه، در 6 ماهه نخست سال فعال است و گزش این حشره در آن مقطع زمانی صورت می گیرد و پس از یك  دوره پنهانی زخم ناشی از آن در بیشتر مواقع در نیمه دوم سال نمایان می شود، با اجرای این طرح ها تلاش می شود تا با جونده كشی و لانه كوبی این بیماری كنترل و آمار آن كاهش یابد.
 
باقری با بیان اینکه بیماری سالک در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است، تاکید کرد: باید توجه داشت که هر زخمی که بر روی پوست ایجاد شود و به مدت دو هفته باقی بماند و بهبود نیابد، مشکوک به سالک است و برای بررسی باید به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه شود.
 
این مسئول مبارزه با بیماری واگیر ادامه داد: مراجعه زودتر، درمان موثرتر را در پی دارد و باید از خود درمانی پرهیز کرد.
 
باقری در خصوص روش های درمان ضایعه سالك، یادآور شد: از جمله روش های درمانی این بیماری، کرایوتراپی است که از ازت مایع برای ایجاد سرما در محل ضایعه استفاده می شود و روش دیگر درمانی، استفاده از آمپول گلوکانتیم است؛ شستوی روزانه زخم با آب نمک رقیق سه تا چهار بار در روز و پوشاندن محل زخم با باند، گاز و یا پارچه تمیز، دو اقدامی است که بیماران خود می توانند انجام دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.