مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: در مواقع بحرانی نبود و یا کمبود آب از 426 مخزن ذخیره آب خام برای آبیاری درختان استفاده می شود.

استفاده از 426 مخزن ذخیره آب برای آبیاری درختانعلی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعداد مخزن ذخیره آب در تهران، اظهار داشت: تاکنون 426 مخزن ذخیره آب خام با گنجایشی معادل 604 هزار متر مکعب در سطح مناطق 22گانه تهران احداث شده که در مواقع بحرانی از آن‌ها استفاده می شود.

وی با اشاره به كمبود آب در تهران و اقدامات این سازمان برای نگهداری و آبياری فضای سبز، افزود: با هدف جلوگیری از آبیاری بیش از نیاز گیاهان، دستورالعملی تهیه و به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است.

 مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: همچنین جداول نحوه آبیاری گیاهان با حداقل هدررفت آب و برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی با هدف ارایه راهکارهای استفاده بهینه آب و اهتمام در استفاده از گیاهان متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه در دستور کار مناطق 22 گانه قرار داشته است.

وی ادامه داد: تمام مناطق 22گانه ملزم به ارسال نقشه طرح های توسعه فضای سبز خود به کمیسیون عالی توسعه سازمان شده اند تا طبق نظام نامه و اصول فضای سبز با توجه به شرایط ویژه کم آبی و لزوم به کارگیری گونه های گیاهی سازگار و مقاوم به تنش‌های شهری مانند آلودگی هوا، خشکی و دمای بالا، پیش از اجرای طرح فضای سبز اصلاحات لازم در آن به عمل آید.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی این برنامه ها اعمال معیارهای ضروری جهت مدیریت ریسک در شرایط خشکسالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار