طالبان مسلح اعلام کرده اند که حملات این گروه در ماه مبارک رمضان نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

سخنگوی طالبان: جنگ در ماه مبارک رمضان همچنان ادامه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان مسلح اعلام کرده است که جنگ در ماه مبارک رمضان نیز همچنان ادامه دارد و هیچ تغییری در برنامه های نظامی طالبان در این ماه به وجود نخواهد آمد.

مجاهد تأکید کرد که حملات طالبان مانند گذشته کماکان ادامه خواهد داشت.

طالبان مسلح در حالی خبر از ادامه نبردهای خود در ماه مبارک رمضان می دهند که در چند روز گذشته تعدادی از فرماندهان نیروهای امنیتی افغانستان از طالبان مسلح خواستند تا در ماه مبارک رمضان حملات خود را متوقف کنند.

از سوی دیگر چند تن از شهروندان افغانستان در گفتگو با خبرنگار شفقنا در افغانستان، نسبت به ادامه حملات طالبان ابراز تأسف کردند.

«ضیاء رفاه» یکی از جوانان ولایت غور در این رابطه به خبرنگار شفقنا افغانستان گفت: "تداوم حملات طالبان در ماه مبارک رمضان بی احترامی به شعائر و آموزه‌های دینی است. خداوند بزرگ این ماه را برای مسلمانان ماه امن و سلامتی مقرر نموده است اما این گروه آن را به ماه خون و جنگ تبدیل می کنند.”

»جواد بیات» یکی از جوانان هرات نیز در این رابطه به خبرنگار شفقنا افغنستان نظر خود را چنین ابراز داشت: "فصل تابستان یا همان هوای گرم فصل نبرد طالبان است. همچنان به اعتقاد طالبان نبرد با دهان روزه ثواب بیشتری دارد. من این اعلام طالبان را چیز تازه ای نمیدانم و معتقدم در ماه رمضان خون های زیادی توسط طالبان مسلح ریختانده خواهد شد.”

شهروندان افغانستان در حالی از این عملکرد طالبان انتقاد می کنند؛ که طالبان مسلح اعلام داشته اند که نبرد آنها در افغانستان بر اساس آموزه های دینی جهاد است و در ماه رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که در 24 ساعت گذشته خبر هایی از ناامنی های مخالفین در رسانه های افغانستان به نشر رسیده بود که خود نشان دهنده این است که طالبان همچنان برای نبرد در ماه مبارک رمضان مصمم هستند..

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.