کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا از دونالد ترامپ خواست دامادش را به دلیل ارتباط با روسیه اخراج کند.

کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا خواستار اخراج کوشنر شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا روز جمعه از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور خواست به دلیل انتشار گزارش‌هایی درباره ارتباط پنهانی دامادش –جرد کوشنر- با مسکو او را از سمت مشاور ارشد کاخ سفید اخراج کند.

«آدرین واتسون» معاون ارتباطات کمیته ملی حزب دموکرات در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترامپ هیچ چاره‌ای جز اخراج سریع کوشنر ندارد. کوشنر این موضوع (ارتباطش با مسکو) را پنهان کرده بود و این دلیلی کافی برای انجام تحقیقات جنایی درباره اوست. مسئله دوم این است که آیا رئیس‌جمهور به دلیل ارتباط بی‌واسطه‌اش با کوشنر اجازه چنین عملی را صادر کرده است یا خیر».

چند مقام آمریکایی اخیرا در مصاحبه با واشنگتن‌پست اعلام کردند کوشنر اوایل ماه دسامبر سال گذشته با یکی از مقامات ارشد روسیه درباره استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای برقراری ارتباط گفتگو کرده است. این مقامات بر این باورند چنین پیشنهادی به منظور پنهان کردن مکالمات آنها مطرح شده است. آنها مدعی‌اند کوشنر در جریان مبارزات انتخاباتی ترامپ چند تماس افشانشده با مقامات روسی داشته است.

واشنگتن‌پست و ان‌بی‌سی‌ نیوز در هفته جاری گزارش دادند اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) کوشنر را در رابطه با پرونده همدستی مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه تحت نظر قرار داده است.

اف‌بی‌آی به دنبال روشن شدن جزئیات ملاقات کوشنر با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا است. کاخ سفید در ماه مارس این ملاقات را افشا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار