مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران همایش ملی «آسیب شناسی سیاستگذاری اقامت و تابعیت در ایران» را با هدف نقد و ارزیابی سیاست های اقامت و تابعیت در ایران و ارائه پیشنهاداتی برای تدوین اصول سیاست گذاری در این حوزه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران همایش ملی «آسیب شناسی سیاستگذاری اقامت و تابعیت در ایران» را با هدف نقد و ارزیابی سیاست های اقامت و تابعیت در ایران و ارائه پیشنهاداتی برای تدوین اصول سیاست گذاری در این حوزه از طریق تبادل نظر میان صاحبنظران دانشگاهی و دستگاه های اجرایی برگزار می‌کند.
 
ایجاد فضای گفتگو و تبادل نظر میان صاحبنظران و محققین دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مدنی در حوزه اقامت و تابعیت، نقد و ارزیابی سیاست های اقامت و تابعیت در جمهوری اسلامی ایران، شناسایی اصول، مبانی و رویکرد حاکم بر ساماندهی اتباع خارجی بر اساس مولفه های اسلامی – ایرانی، کمک به پیگیری منافع ملی از طریق تقویت روند جذب و تسهیل امور اتباع خارجی به جای فرایند دفع و تهدید آنها و تدوین اصول سیاستگذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه اتباع خارجی از دیگر اهداف این همایش است.
 
این همایش با محوری:
 
- نقد و ارزیابی قوانین و مقررات با محوریت مسائل و مشکلات پیش روی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، فرزندان اتباع خارجی متولد در ایران، افراد دارای تابعیت مضاعف و افراد بی تابعیت در ایران؛ 
 
- حقوق شهروندی و مسائل و مشکلات اتباع خارجی در ایران؛
 
- بایسته های سیاستگذاری و مدیریت جامع اتباع خارجی در ایران با محوریت امکان سنجی تاسیس سازمان ملی مهاجرت، ساماندهی اقامت اتباع خارجی در ایران و ساماندهی اشتغال اتباع خارجی است.

مهلت ارسال چکیده مقالات به همایش ملی «آسیب شناسی سیاستگذاری اقامت و تابعیت در ایران» تا تاریخ 1396/4/7 و تاریخ ارسال اصل مقالات 1396/6/7 خواهد بود.

لازم به ذکر است علاقمندان می توانند چکیده مقالات را به پست الکترونیکی hamayesh @ majles . ir ارسال نمایند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی rc.majlis.ir/hamayesh مراجعه کرده یا با شماره 83357300- 021 تماس حاصل نمایند.
 
همایش مذکور در تاریخ 24 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
 
 همایش ملی «آسیب شناسی سیاستگذاری اقامت و تابعیت در ایران » برگزار می شود
 
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار