اصلاح نژاد 500 رأس ميش مولد در قائم‌ شهر انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزين فرهادی مدير جهاد كشاورزی قائم ‌شهر گفت: روش اصلاح نژادی به‌ منظور حمايت از صنايع توليدات دامی، مراقبت از ذخاير ژنتيک بومی با راندمان عالی، استفاده از ذخاير ژنتيک ساير كشورها از طريق واردات و بومی سازی آن در چندين سال مطالعه و كار عملی اجرا می شود.

وی با بيان اينكه با اجرای برنامه ‌های اصلاح ژنتيک در دام می ‌توان مقاومت آن ‌ها را نسبت به بيماری ‌ها افزايش داد و سبب بهبود توليدات دامی شد، افزود: اين كار چندقلوزايی در گوسفند، توليد مثل بالا، افزايش درآمد دامداران، حذف دام های كم توليد و بهبود و افزايش توليدات دامی را به همراه دارد.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان قائم‌ شهر با بیان اينكه اين شهرستان دارای 45 هزار و 750 راس گوسفند و بره است، گفت: تاكنون عمليات اصلاح نژادی بر روی 500 راس ميش مولد انجام شد كه اين روند برای اجرای طرح افزايش توليدات دامی ادامه دارد.

فرهادی درباره نژاد رومانف افزود: اين نژاد به عنوان يک نژاد با خصوصيات چندقلوزايی با فحلی غيرفصلی و توليد شير مناسب است که به عنوان نژاد پدری در اين طرح استفاده شد.

وی گفت: اين شهرستان با دارا بودن 542 هزار واحد دامی و چهار درصد توليد گوشت قرمز و 5 درصد توليد شير در مازندران نقش بسزايی در توليدات دامی استان دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار