رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود از وجود 200 نفر اهداء کننده عضو درشهرستان هشترود خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دکترجواد بابایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت:زندگی بخشیدن به یک نفر با پذیرش مرگ یک عزیز آنقدر بار احساسی و انسانی دارد که تا سالیان سال در ذهن همگان باقی می ماند و معنای واقعی اهداء عضو،اهداء زندگی را بار دیگر در جامعه یاد آور می شود.
 
وی خاطر نشان کرد:اهداء عضو یکی از بهترین و خدا پسندانه ترین اعمال است که به دیگران زندگی دوباره را هدیه میکند و هیچ گونه منع قانونی و شرعی هم ندارد.
 
وی افزود:شبکه بهداشت و درمان هشترود در جهت فرهنگ سازی برای کارهای بهداشتی از تمامی هم وطنان و همشهریان میخواهد که به عنوان سفیر سلامت در مراکز بهداشتی ثبت نام کنند و بعد از طی کردن دوره های مربوطه،کمک حال وزارت بهداشت و درمان باشند.
 
سرپرست بهداشت هشترود نیزگفت:مرکز بهداشت هشترود با توجه به اهمیت اهداء عضو،فعالیتهایی در این رابطه داشته و به مانند کارهای دیگر این مهم را در اولویت قرار داده است هر چند که اداره اهداء عضو از اداره بهداشت جدا می باشد.
 
عقیل نوروزی اظهار داشت:در حال حاضر 27081 نفر در کل کشور در انتظار دریافت عضو هستند و هر یک نفر مرگ مغزی میتواند با اهداء کردن اعضاء خودش به 8 نفر انسان زندگی دوباره بدهد به شرطی که این اهداء عضو در زمان طلایی انجام گیرد.
 
وی ادامه داد:در کشور ایران در هر 10 دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه میشود و در هر 2 ساعت یک نفر بیمار نیازمند دریافت عضو به علت تهیه نشدن عضو مربوطه از بین میرود.
 
وی خاطر نشان کرد:با توجه به اهمیت موضوع،باید 5 نفر پزشک متخصص مرگ مغزی یک نفر را تائید کنند تا با رضایت خانواده عضوهای فرد متوفی مرگ مغزی به دیگران اهداء شود.
 
نوروزی یاد آور شد:بزرگ ترین اهداء کنندگان عضور در کشور جمهوری اسلامی ایران شهدا و رزمندگان بودند که با از جان گذشتگی و اهداء عضو و زندگی هایشان از تمامیت عرضی کشور دفاع کردند و نگذاشتند آسیبی به مملکت وارد شود.
 
سفیر اهداء عضو شهرستان هشترود نیز خاطر نشان کرد:اهداء عضو یکی از انسانی ترین حرکاتی است که در جامعه ایرانی رواج یافته و رفته رفته به یک فرهنگ تبدیل میشود.
 
ایرج جاویدان گفت:مردم شهرستان هشترود در طول 24 ساعت توانستند بالغ بر 40 درصد ثبت نام کننده برای اهداء عضو را به خود اختصاص دهند و بیش از 200 نفر ثبت نام کننده را برای هشترود به ثبت برسانند.
 
وی ادامه داد:بانی و باعث این حرکت فرهنگی،گروه مردم نهاد همدلی هشترود می باشد که تا به حال در کارهای خیر پیش قدم بوده است و امیدوارم با تلاش شبانه روزی این گروه،افراد ثبت نام کننده از هشترود برای اهداء عضو روز به روز بیشتر شود.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.