رای رونق‌بخشی به بنادر کوچک با آماده کردن زیرساخت‌های لازم این بنادر به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در این راستا بنادر بوالخیر و محمدعامری آماده واگذاری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌های دشتی و تنگستان در بوشهر اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن برنامه ششم توسعه کشور، آماده واگذاری بنادر کوچک استان بوشهر به بخش خصوصی هستیم.
 
وی اضافه کرد: در این راستا برای رونق‌بخشی به بنادر کوچک با آماده کردن زیرساخت‌های لازم این بنادر به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در این راستا بنادر بوالخیر و محمدعامری آماده واگذاری است.
 
 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: به دلیل وجود مواد معدنی فراوان و قابل صادرات، وجود یک پایانه صادراتی مجزا در استان بوشهر ضروری است.
 
وی با اعلام اینکه بنادر کوچک خورشهاب و چاه‌پهن در شهرستان تنگستان دارای پتانسیل تبدیل‌شدن به پایانه اختصاصی صادرات مواد معدنی در استان بوشهر است، ادامه داد: از جمله مهم‌ترین شاخص‌هایی که در ایجاد یک پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر حائز اهمیت است می‌توان به عمق مناسب دریا، فاصله کوتاه معادن با دریا و سرعت در تسریع فرایند صادرات اشاره کرد که نقش اساسی در پیاده کردن مفاد اقتصاد مقاومتی در بخش صادرات دارد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.