وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به این موارد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجمع جهانی بهداشت فرصت مناسبی برای مذاکرات دوجانبه کشورهاست، دولت باید در مورد تولیت سلامت در کشور تصمیم گیری نماید، مراکز دولتی درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور،  افزایش 3 برابری سرطان پروستات در کشور ، داروهای نازایی تقریبا تحت پوشش بیمه قرار دارد ، حضور اثربخش داروسازان بالینی در کنار تیم درمان، ۱۱ میلیون جوان ایرانی در «سن ازدواج» از جمله عناوین برخی اخبار وزارت بهداشت در هفته گذشته بوده‌اند.
 
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در آخرین روز از سفر سه روزه خود به ژنو، اظهار داشت: در ملاقات هایی که با وزرای بهداشت برخی از کشور‌ها داشتیم، توانستیم زمینه را برای ملاقات شرکت‌های ایرانی با بعضی از شرکت‌های بین المللی که علاقه‌مند هستند در حوزه واکسن، دارو، تجهیزات پزشکی به یک خودکفایی نسبی برسند، فراهم کنیم.  
 
وی مهمترین دستاورد سفر سه روزه خود به ژنو را معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌های ایران در حوزه علوم پزشکی، طرح تحول سلامت و موفقیت هایی که جمهوری اسلامی ایران در رشد علمی دنیا و منطقه‌ای داشته، عنوان کرد.
 
وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به تجمیع منابع بیمه ها گفت: مجلس و دولت حوزه سلامت را یکپارچه نمی‌بینند که مشکلات زیادی را در اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت به وجود آورده است متاسفانه شرکای ما در ۴ سال گذشته با وزارت بهداشت هماهنگ نبودند، اما دولت باید در مورد تولیت سلامت در کشور تصمیم گرفته و مدیریت را یکپارچه کند یعنی ابتدا منابع بیمه‌ها تجمیع شده و سهم شان از بودجه عمومی افزایش پیدا کند تا هدف دولت مبنی بر رسیدگی بیشتر به محرومین و حاشیه نشین‌ها محقق شود.
 
حضور اثربخش داروسازان بالینی در کنار تیم درمان
محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت  اظهار کرد: دولت یازدهم با توجه ویژه خود و اختصاص منابع بیشتر به حوزه سلامت، آنها در اولویت برنامه‌های خود قرار داد و با شروع طرح تحول سلامت و اختصاص یارانه سلامت موجب افزایش بهره مندی مردم از خدمات سلامت و کاهش پرداختی از جیب آن‌ها شد.
 
وی در حوزه داروسازی بالینی گفت: با توجه به تغییر فرآیندهای درمانی در دنیا، امروزه تیم‌های درمانی تشکیل شده و دیگر فقط یک پزشک به تنهایی عهده دار سلامت و درمان نیست و این تیم متشکل از پزشک بالینی، متخصص تغذیه، روانشناس بالینی و همچنین داروساز بالینی است که عملکرد بسیار بهتری نسبت به روش‌های گذشته دارد.
 
مراکز دولتی درمان ناباروری برای زوج‌های نابارور+ آدرس
 با توجه به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری و فعالیت های وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت کشور در این زمینه اکنون در حوزه درمان ناباروری در سراسر کشور مراکزی فعالند که زوج‌های نابارور می‌توانند به آنها مراجعه کرده و از خدمات تشخیصی و درمانی با قیمت مناسب و با پوشش ۸۵ درصدی هزینه‌ها از سوی دولت، استفاده کنند.
برای اطلاع از ادرس اینجا کلیک کنید.
 
معاون تحقیقات وزیر بهداشت با اشاره به اینکه طی ۲۰ سال گذشته سرطان پروستات در کشور افزایش یافته و تا ۳ برابر شده است گفت: عدم تحرکی و چاقی از دلایل ابتلا به این سرطان است.
 
ملک زاده تاکید کرد: درحال حاضر ۳۰ درصد از مردم ایران چاق و ۴۰ درصد دچار اضافه وزن هستند و همین مسئله عامل مهمی در بروز سرطان پروستات در میان مردم است، چاقی، کم تحرکی، مصرف بیش از حد گوشت قرمز از عوامل مهم ابتلای افراد به بیماری پروستات است.
 
 شاهین آخوندزاده قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت معاون وزیر بیان کرد: مقالات پزشکی ۳۰۰ درصد رشد داشته و از ۱۷ هزار به ۴۰ هزار مقاله رسیده است و کمیت تحقیقات بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد پیدا کرده است.آخوندزاده ادامه داد: داروهای نازایی تحت پوشش کامل بیمه تقریبا قرار گرفته و بودجه خوبی به مراکز درمانی و دانشگاه‌ها تزریق شده است.
 
۱۱ میلیون جوان ایرانی در «سن ازدواج»
علی اکبر سیّاری معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در دوران طلایی جمعیت قرار دارد، افزود: دوران طلایی جمعیت یعنی آنکه جمعیت مولّد آماده کار و جوان کشور ۳۰ درصد از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند و ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت آماده اشتغال هستند و این بزرگترین فرصتی است که در اختیار کشور بوده و مانند ابری بارور است که سایه آن بر سر کشور افتاده که اگر از این باروری استفاده کنیم به هدف‌های مطلوب رسیده و اگر غفلت کنیم آسیب‌های بزرگی به کشور وارد می‌شود.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۱۱ میلیون زوج متقاضی ازدواج داریم افزود: اگر فقط روی ازدواج کار کنیم نرخ باروری افزایش پیدا کرده و شیب کاهشی نرخ باروری متوقف شده و در آینده افزایش پیدا می‌کند ما در وزارت بهداشت برنامه کمک به زوجین نابارور را اجرایی کردیم و اکنون ۳ میلیون زوج نابارور داریم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.