استولتنبرگ گفت تعهد آمریکا به تضمین های امنیتی ما و بند پنج اساس نامه ناتو و دفاع جمعی نه تنها در حرف بلکه در عمل هم دیده می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، ینس استولتنبرگ -- دبیر کل ناتو -- در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به طور قدرتمندانه گفته است که او و کشورش به ناتو، دفاع جمعی و تضمین‌های امنیتی متعهد هستند. او این تعهدات را در دیدار با من و در دیداری که در واشنگتن در چند هفته پیش داشتیم به من گفت. بنابراین ما شاهد پیامی شفاف از دولت آمریکا بوده ایم.

وی افزود ما شاهد پیام شفاف رئیس جمهور و معاون وی و همچنین ما شاهد پیام تیلرسون، وزیر خارجه و ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در زمان دیدار آنها از بروکسل بوده ایم که آمریکا به ناتو متعهد است و شما برای اینکه به بند پنج اساسنامه ناتو پایبند باشید باید به ناتو و دفاع جمعی ما متعهد باشید. وجود ناتو به خاطر دفاع جمعی و تضمین های امنیتی است. مهمتر از همه ما باید به وقایع میدانی موجود توجه داشته باشیم.

دبیر کل ناتو گفت تعهد آمریکا به تضمین های امنیتی ما و بند پنج اساس نامه ناتو و دفاع جمعی نه تنها در حرف بلکه در عمل هم دیده می شود. همین چند روز پیش دولت ترامپ پیشنهاد بودجه خود را با چهل درصد افزایش برای نیروهای آمریکایی در اروپا ارائه داد. به نظرم این قدرتمندترین نشانه تعهد آمریکا به پیمان ناتو است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار