مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه بنادر کوچک به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در این راستا بنادر کوچک استان بوشهر از جمله بوالخیر و محمدعامری در تنگستان در این عرصه قرار می‌گیرد.

بنادر کوچک در استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدمهدی بنچاری ظهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دشتی و تنگستان با بیان اینکه استان بوشهر با خلیج فارس بیشتر مرزدریایی دارد اظهار داشت: در طول نوار ساحلی برای فعالیت‌های تجاری، بنادر خدمات ویژه‌ای به بازرگانان و مرزنشینان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتی و تنگستان دارای ظرفیت‌های مهمی بندری است افزود: برنامه ششم توسعه به سازمان بنادر و دریانوردی اجازه داده است که بنادر کوچک به بخش خصوصی واگذار کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بیان اینکه استان بوشهر دارای بنادر متعددی در شهرستان‌ها است خاطرنشان کرد: برای تحقق برنامه ششم توسعه، بنادر کوچک استان بوشهر از جمله بوالخیر و محمدعامری در تنگستان در این عرصه قرار می‌گیرد.

بنچاری از وجود موج‌شکن‌های مردمی در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر خبرداد و گفت: در این زمینه 7 موج‌شکن در شهرستان تنگستان وجود دارد که 2 مجوز شکن آن در خورشهاب و چاه‌‌پهن که دارای فضای مناسبی است، جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در فعالیت طرح‌های بندری دارد.

وی با تاکید بر مشارکت برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در بنادر استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به غنای معادن استان بوشهر،  فاصله اندک معادن با دریا، عمق مناسب دریا، بنادرخورشهاب و چاه‌‌پهن فاکتورهای خوبی برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی معرفی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پایانه صادراتی مواد معدنی استان بوشهر با رویکرد اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود تاکید کرد: با اجرای طرح‌های صنایع پایین دستی برای فرآوری مواد معدنی مصالح ساختمانی، زمینه مناسبی برای افزایش صادرات مواد معدنی با ارزش افزوده فراهم می‌کند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.