در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توجیه مسئولان برای اجرای سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست/ مصداق برخی از بندهای سند در مدارس کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه توجیه مسئولان برای اجرای سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست گفت: مصداق‌هایی از این سند در مدارس کشور مشاهده می‌شود.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد سند ۲۰۳۰ و جنبه‌های قانونی این مسئله اظهارکرد: از این سند برداشت‌های مختلفی شده است که برای روشن شدن وضعیت بهتر است این سند به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و حتی حاضر هستیم نسخه کامل آن را در اختیار اظهارنظرکنندگان قرار دهیم.

وی ادامه داد: همان طور که مقام مظعم رهبری فرمودند، این سند اختلاف فاحشی با مبانی اخلاقی اسلامی و فرهنگی کشور دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: نمی‌توان این سند را پذیرفت، اما برخی از بندهای آن را که مغایر با فرهنگ کشور است نادیده گرفت افرادی که چنین برداشتی را از این سند دارند کاملا اشتباه کرده و به جای پاک کردن صورت مسئله باید به اشتباه خود اعتراف کنند.

وی تصریح کرد: این مسئله باید از طریق مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و مسئولینی از این سند دفاع می‌کنند به جای فلسفه‌بافی باید راهکارهای لازم برای لغو این سند و اجرای اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین را در دستور کار خود قرار دهند.

عباسی با اشاره به اینکه ده‌ها مدرسه ابتدایی و پیش دبستانی مبتنی بر بندهای سند ۲۰۳۰ فعالیت می‌کنند، گفت: برخی از مسئولان خود را به خواب غفلت زدند این مسئله را انکار می‌کنند درست است این سند به مدارس ابلاغ نشده، اما مصداق‌هایی از آن را در برخی مدارس کشور مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: سند ۲۰۳۰ زیان‌بار بوده و خیانت به کشور محسوب می‌شود که باید خط قرمزی روی آن کشیده شود و این توجیهات برای سند ۲۰۳۰ قابل قبول نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۶
یک سطر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱۴
۲۱:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۶
لعنت به برجام