وزارت دفاع چین نگرانی کشورها در مورد جنبه نظامی ساخت جاده ابریشم را بی اساس عنوان کرد.

وزارت دفاع چین: هدف پکن از ساخت جاده ابریشم توسعه نقش نظامی نیست به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت دفاع چین اعلام کرد هدف از ساخت جاده ابریشم جدید توسعه نقش نظامی این کشور در خارج از مرزها یا ایجاد پایگاه‌های فرامرزی نیست.
 
ساخت جاده ابریشم که با عنوان «یک کمربند و یک جاده» شناخته می‌شود برنامه «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به منظور توسعه ارتباطات میان آسیا، آفریقا و اروپا است که نیازمند میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت ها است.
 
رئیس‌جمهور چین در نشستی که ماه جاری میلادی در پکن برگزار شد خواستار اختصاص 124 میلیارد دلار به ساخت این جاده شد.
 
البته تلاش چین برای ساخت این جاده موجب نگرانی برخی کشورها مانند هند و چندین کشور اروپایی شده است. این کشورها نگرانند که چین از این جاده برای افزایش نفوذش در سطح جهانی استفاده کند.
 
این کشورها از اینکه چین در بندرهایی در یونان، پاکستان و سری‌لانکا سرمایه‌گذاری می‌کند نگران هستند و جاده ابریشم را پوششی برای  انگیزه های نظامی پکن می‌دانند؛ اما وزارت دفاع چین این گمانه‌زنی ها را بی اساس می‌داند.
 
سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد هدف ساخت جاده ابریشم همکاری و تجارت است. او همچنین اعلام کرد چین به دنبال دخالت در امور داخلی کشورها نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار