در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اخراج ٣٠ نفر از کارگران شرکت طرح آب رسانی به مراتع دشت سیستان بدلیل مسائل سیاسی، به اطلاع می رساند این خبر صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اخراج ٣٠ نفر از کارگران شرکت طرح آب رسانی به مراتع دشت سیستان، چند نکته را به اطلاع مردم شریف و فهیم سیستان و بلوچستان می رساند:

1. این خبر بدون اشاره به اسم شرکت و یا کارفرمایی که اقدام به چنین کاری نموده است منتشر شده که خود جای تامل دارد.

2. با توجه به اینکه در خبر منتشر شده متاسفانه موضوع اخراج کارگران به مسائل سیاسی کشور مرتبط دانسته شده است، تاکید می شود بر اساس گزارش بازرسین کار و واحدهای رسیدگی به شکایات و بررسی های میدانی صورت گرفته از کارگاههای طرح آبرسانی، موارد خاصی همچون اخراج در این کارگاهها به دلایل ذکر شده صورت نگرفته است.

3. فرضا نیز در صورتی که چنین اقدامی صورت گرفته بود هم می بایست احدی از کارگران اخراج شده برای پیگیری امر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زابل مراجعه می کردند که در این زمینه هم تاکنون هیچ مراجعه ای انجام نشده است.

 4. آنچه که در تصاویر منتشر شده استنباط می شود صراحتا نیز به ( تحویل موقت پروژه ) اشاره شده که بر این اساس مجددا تاکید می شود بکارگیری و یا عدم بکارگیری از کارگران، بنا به پیشرفت فیزیکی این طرح از جمله تکمیل و نصب ایستگاهای پمپاژ آب بوده است و تصاویر فوق به دلیل عدم نیاز کارگران به این دلیل اشاره داشته است.

5. بنابراین و بر اساس نا معلوم بودن منابع اخبار منتشره و نبودن دلیل متقن دال بر نقش داشتن مسائل سیاسی در این زمینه، خبر فوق قویا تکذیب و از منتشر کنندگان این خبر درخواست می شود ابتدا و قبل از نشر هر خبری، ابتدایی ترین اصول انتشار خبر که همان حصول اطمینان از صحت و سقم منابع آن است را رعایت فرمایند.

انتهای پیام/ع
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار