کرمانشاه؛

برای ارتقاء بهره‌وری در تولیدات كشاورزی تحقیقات حرف اول را می‌زند

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: برای ارتقاء بهره‌وری در تولیدات کشاورزی؛ تحقیقات حرف اول را می‌زند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رحیمی معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اهمیت تحقیقات در بحث بهره‌وری افزود: امروزه باید به سمت سرمایه‌گذاری در تحقیقات حرکت کنیم تا بتوان در حوزه کشاورزی رشد تولید داشته باشیم.

 رحیمی  خاطرنشان کرد: تحقیقات می‌تواند به ثروت ما بیفزاید و در این زمینه باید تحقیقات و توسعه نهادینه شود.
 
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه عمده زراعت استان دیم بوده و محصول گندم یک کالای استراتژیک است که تحقیقات در این حوزه چشمگیر بوده اضافه کرد: به لطف الهی سال قبل در تولید گندم به خود کفایی رسیدیم و حتی صادرات محصول حاصل شد.
 
رحیمی گفت: افزایش بیش از 157 میلیارد تومان درآمد کشاورزان دیم کار نشانی از اقدامات در حوزه تحقیقات دیم است.
 
وی با بیان اینکه باید از دستاوردهای تحقیقات به نحو احسن بهره‌گیری شود افزود: در بحث بذر  استفاده از ارقام جدید، توسعه داشت و برداشت محصول و ادوات مکانیزه نقش اساسی خواهد داشت.
 
رحیمی ظرفیت کشاورزی استان را بالا دانست و بر اقدامات ترویجی و انتقال یافته ها به کارشناسان و کشاورزان تاکید داشته و اظهار کرد: به دنبال روش‌های جدید با استفاده از ایده‌ها و نوآوری جدید باشیم و حتی ادوات و ارقام را به سمت بومی کردن ببریم.
 
در ادامه دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تشریح اقدامات تحقیقاتی در حوزه کشاورزی پرداخت و گزارشی از این حوزه را ارائه نمود.
 
دکتر شهبازی گفت: در حوزه انتقال یافته‌های تحقیقاتی در ایستگاه‌های تحقیقاتی سایت‌های الگویی و مزارع ترویجی و آموزشی برای کشاورزان اقدام شده است.
 
وی افزود: در ایستگاه‌های تحقیقاتی روی ارقام مختلف کار شده و امروزه این ارقام به مزارع کشاورزان انتقال یافته است.
 
شهبازی با اشاره به تحقیقات در حوزه زراعت دیم خاطرنشان کرد: با همکاری مشترکی که با موسسه بین المللی ایکاردا آغاز شده با استفاده از بذور جدید  هر سال 5 درصد عملکرد دیم  افزایش خواهد یافت که از روش کشاورزی حفاظتی و کشاورزی علمی بهره‌گیری می‌شود.
 
گفتنی است بخش های تحقیقاتی استان با موسسات تحقیقاتی جان در ارتباط بوده و هرساله محققانی از سراسر جهان به منظور انتقال آخرین یافته های علمی به کشور و استان سفر می کند.
 
انتهای پیام/ح
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار