رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: ۱۱ هزار دانشجو در دانشکده‌های دانشگاه بوعلی سینا تحصیل می‌کنند.

تحصیل 11 هزار دانشجو در دانشکده‌های دانشگاه بوعلی سینابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور غلامی در رابطه با نقش دانشگاه‌ها در ایجاد زمینه‌های اشتغال برای دانش‌آموختگان اظهار داشت: متاسفانه جریان ورود دانشجویان به دانشگاه براساس میل خانواده‌ها به یک رشته و یا یک دانشگاه انجام می‌شود که این انتخاب براساس تقاضای بازار کار انجام نمی‌شود.

وی افزود: فرایند انتقال دانش‌آموزان به دانشگاه یک فرایند سنتی و مستقل از بازار کار است و همین موجب شده تا بین عرضه و تقاضا هماهنگی لازم وجود نداشته باشد.

وی عنوان کرد: در این رابطه دانشگاه‌ها تنها ظرفیت رشته‌ها را اعلام می‌کنند و هیچ تعهدی نه به لحاظ سازمانی و نه به لحاظ قانونی نسبت به ایجاد اشتغال برای دانشجویان ندارند.

غلامی بابیان اینکه انتظار ایجاد شغل برای دانش‌آموختگان خارج از شرح وظایف دانشگاه‌هاست، اما دانشگاه‌ها می‌توانند توانمندی و مهارت دانشجویان را افزایش دهند، گفت: در حال حاضر سالانه برای هر دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی ۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: دولت می‌تواند براساس نیاز خود به نیروهای انسانی در مقاطع و رشته‌های مختلف، سفارش تربیت دانشجو را به دانشگاه‌ها داشته باشد.

وی در ادامه در خصوص دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه بوعلی‌سینا دارای ۱۳ دانشکده است که از این تعداد ۹ دانشکده در همدان و ۴ دانشکده در شهرستان‌های اطراف مستقر شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همچنین بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۱۱ هزار دانشجو در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه در حدود ۸۰ گروه آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

غلامی همچنین با بیان اینکه سالانه ۱۴۰۰ مورد پذیرش در دانشگاه بوعلی انجام می‌شود، گفت: البته در برخی از رشته‌ها به دلیل عدم گرایش داوطلبان با صندلی‌های خالی مواجه می‌شویم.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.