اصلاحات بیمه درمانی که رئیس‌جمهور آمریکا مدنظر دارد، چهارده میلیون آمریکایی را از سال 2018 از بیمه درمانی محروم خواهد کرد.

اصلاحیه بیمه درمانی ترامپ و محرومیت میلیون‌ها آمریکایی از خدمات بیمه‌ای
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اداره بودجه کنگره آمریکا CBO روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد لایحه اصلاحی جدید نظام درمان آمریکا که دونالد ترامپ قصد اجرای آن را دارد از سال دو هزار و هجده چهارده میلیون آمریکایی را از پوشش بیمه درمانی محروم خواهد کرد و از سال دو هزار و بیست و شش شمار آمریکایی های محروم از بیمه درمانی را به بیست و سه میلیون نفر افزایش خواهد داد.

یکی از پرونده هایی که ترامپ از سلف خود اوباما به ارث برده، ­پرونده نظام سلامت و درمان آمریکا است که بسیار­ پیچیده است. اصلاح نظام درمانی آمریکا یا "اوباماکر" ­در سال دو هزار و ده به تصویب رسید اما ترامپ این قانون را فاجعه توصیف کرده است و قصد برچیدن کامل آن را دارد. رئیس جمهور جدید آمریکا در کارزار انتخاباتی خود به طرفدارانش قول داده است کل یا بخشی از طرح بیمه سلامت درمانی تصویب شده توسط دولت باراک اوباما را لغو کند.

تاثیر اجرایی اصلاحیه جدید نظام درمانی آمریکا که قرار است قانون بیمه درمانی تصویب شده در دولت باراک اوباما در سال دو هزار و ده را لغو کند و جانشین آن شود، تقریبا مشابه همان نسخه ای است که اواخر ماه مارس به علت عدم حمایت نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا کنار گذاشته شد و به این ترتیب دونالد ترامپ اولین ضربه سخت را در این عرصه خورد.

اداره بودجه کنگره آمریکا که ارزیابی های رسمی  درباره آثار و نتایج طرح‌ها و لوایحی قانونی بر بودجه ارائه می کند، مسئولیت یافته است گزارشی درباره آثار و پیامدهای احتمالی لایحه بیمه درمانی مد نظر ترامپ ارائه کند.

اداره بودجه کنگره آمریکا پیش از این، در ماه مارس اعلام کرده بود اصلاحیه قبلی که دولت جمهوری خواه آمریکا برای جایگزین کردن قانون بیمه درمانی دولت پیشین تهیه کرده اما در نهایت به علت عدم استقبال جمهوری خواهان کنگره کنار گذاشته شد، در صورت تصویب و اجرا همین تعداد آمریکایی را از سال آینده از پوشش بیمه درمانی محروم می کرد.

قانون بیمه سلامت درمانی آمریکا که باراک اوباما در سال دو هزار و ده رسما اعلام کرد، یکی از اصلی ترین دستاوردهای دوره ریاست جمهوری اوباما محسوب می شود. هدفی که باراک اوباما در این طرح دنبال می کرد این بود که میلیونها شهروند آمریکایی فاقد بیمه درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند اما جمهوری خواهان کنگره آمریکا هرگز آن را قبول نکردند و مانع از تصویب و اجرای آن شدند.

با اجرای طرح بیمه درمانی باراک اوباما، میلیون ها تن از شهروندان آمریکایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و نتایج نظرسنجی ها در آمریکا نشان می دهد که اکثریت آمریکایی ها از این طرح حمایت می کنند. اما جمهوری خواهان آمریکا که در حال حاضر هم کنترل کاخ سفید و هم کنترل کنگره را در دست دارند، از طرف برخی گروهها و محافل تحت فشار قرار دارند تا هر چه زودتر طرح جایگزین بیمه درمانی آمریکا را تصویب کنند این در حالی است که به نظر می رسد ترامپ و مسئولان دولت جدید آمریکا در این مسیر با موانع و مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

اداره بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد دولت جمهوری خواه کاهش کسری بودجه را مدنظر قرار داده است و اگر آن طور که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قول داده است اوباماکر را به کلی کنار بگذارد و طرح خود را جایگزین آن کند، میلیونها شهروند آمریکایی از بیمه درمانی خارج خواهند شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار