مقامات آمریکایی اعلام کردند یک ناو آمریکایی برای نخستین بار در دولت ترامپ، به منطقه‌ای نزدیک شده است که چین بر آن ادعای حاکمیت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، مقامات آمریکا اعلام کردند یک ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا در فاصله 12 مایل دریایی (نزدیک به 22 کیلومتری) یک جزیره مصنوعی که به وسیله چین در دریای جنوبی چین ساخته شده، قرار گرفته است. این نخستین تهدید آمریکا در منطقه‌ای کلیدی در دریای جنوبی چین پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – بوده است.

این مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند ناو "یو‌اس‌اس دیوی" از نزدیکی جزایر "اسپراتلی" گذشته است. چین بر سر مالکیت این جزایر با همسایگان خود اختلاف دارد.

این ماموریت که به بهانه آزادی عمل ناوبری انجام شده است، به یقین خشم چین را برخواهد انگیخت. این در حالی است که دونالد ترامپ از پکن به منظور کمک برای کاهش بحران کره شمالی درخواست همکاری کرده است.

کنوانسیون سازمان ملل، قلمرو آبی هر کشور را تا فاصله 12 مایل دریایی از نزدیک‌ترین خشکی آن کشور تعیین کرده است.

یک مقام آمریکایی گفت این نخستین ماموریت آمریکا در نزدیکی محلی بوده است که در سال گذشته میلادی، یک دادگاه ادعای مالکیت چین بر آن را رد کرده بود.

در ماه گذشته میلادی، فرمانده بخش آسیا و اقیانوسیه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود این کشور به زودی عملیات ناوبری آزادانه در این منطقه تحت مناقشه را آغاز خواهد کرد. با این حال، جزئیات عملیات اخیر نیروی دریایی آمریکا منتشر نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار