مدیرکل دفتر امور تشکل‌ های بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی و فراهم کردن مواد مورد نیاز صنایع تبدیلی را از جمله اهداف انجمن های صنفی کشاورزی اعلام کرد.

ضرورت ساماندهی نظام تولید برای حمایت از کشاورزانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عبدالرضا مسلمی در گردهمایی توجیهی آموزشی کارگزاران امور تشکل های کشاورزی سراسر کشور در تبریز گفت: برای حمایت از انجمن ها و نظام های صنفی کشاورزی، نظام تولید باید سامان دهی شود.
وی گفت : رفع موانع کسب و کار و ایجاد اشتغال و افزایش تولید از مهمترین برنامه نظام صنفی کشاورزی است که این موضوع با پرداخت نکردن به موقع تسهیلات بانکی، پشتیبانی نکردن از بازار و پوشش ندادن بیمه ای کشاورزان همخوانی ندارد.
مسلمی  با بیان اینکه بخش کشاورزی باید در تولید ناخالص ملی باید پیشرو باشد خاطرنشان کرد :  برای تحقق این هدف و برای اینکه در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید استانداردهای لازم برای تولید را در نظر گرفت.
وی گفت: اهداف پیش بینی شده برای برنامه های کشاورزی، جز با نظارت شبکه ای و اصلاحات بخش کشاورزی ممکن نیست.
مدیرکل دفتر امور تشکل‌ های بخش کشاورزی، ادامه داد: وظیفه انجمن صنفی کشاورزی، تسهیل بستر لازم برای توسعه کشاورزی با انجام کارهای تیمی است
 رئیس نظام صنفی کشاورزی آذربایجان شرقی  نیز در این گردهمایی نبود قوانین لازم، مشکلات مالکیتی کشاورزان و نبود سند شش دانگ را از جمله خلاء ها در تامین حقوق اجتماعی کشاورزان دانست.
 عطاءاله هاشمی گفت : گرانی نهاده ها و  خدمات و قیمت بالای تولید محصولات کشاورزی، توان رقابت محصولات داخلی را با محصولات کشاورزی خارجی  گرفته است.
وی با اشاره به بهره های بالای بانکی و تامین نشدن  اعتبار تمدید بانکها افزود: قوانین پشتیبانی لازم برای اجرا را ندارند. و مهمترین بخشی که نظام صنفی کشاورزی از آن ضربه می خورد، وزارت جهاد کشاورزی است که همیشه چوب لای چرخ نظام صنفی گذاشته است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.