سرپرست هیئت پزشکی ورزشی فارس گفت: اولویت اول توسعه و رشد ورزش، سلامت مجموعه های ورزشی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدرصفرپور سرپرست هیئت پزشکی ورزشی فارس در اولین نشست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی فارس اظهار کرد: در ۶ماهه دوم پارسال، از ۱۶۰ باشگاه و اماکن ورزشی بازدیدها و بازرسی‌های اولیه انجام و تذکرات لازم ابلاغ شده است.

 
وی تصریح کرد: تلاش برای آگاه‌سازی ورزشکاران و اصلاح رفتارها و کاهش مصرف مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی یکی از رویکردهای هیئت پزشکی ورزشی است زیرا باید توجه داشته باشیم که اماکن ورزشی در نگاه جامعه از پاک ترین فضاها باید باشد.
 
صفرپور تصریح کرد: داشتن جامعه سلامت محور باید به زیر ساخت های مختلفی از جمله پاک بودن فضا های ورزشی در جامعه توجه داشته باشد که از این رو موضوع بازرسی اماکن ورزشی در دستور کار قرار گرفت.
 
سرپرست هیئت پزشکی ورزشی فارس افزود: امروز اگر در اماکن ورزشی شاهد چالش های مختلف هستیم اکثر آن ها به علت نداشتن آگاهی از موضوعات مربوط به سلامت است.
 
وی افزود: زمانی که شهروندان را برای حضور در اماکن ورزشی تشویق می کنیم باید فضا را نیز برای سلامت آن ها فر اهم کنیم که برای رسیدن به این مهم دستگاه ها و سازمان های مربوطه بسیج شده اند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.