مدیر کل دامپزشکی استان مازندران از اجرای طرح تشدید بازدیدهای نظارت بهداشتی دامپزشکی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

سید حسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و افزایش عرضه و تقاضای انواع فرآورده های خام دامی در بازار، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، نگهداری و توزیع این محصولات تشدید می‌یابد.

وی هدف از اجرای این طرح را اطمینان از سلامت فرآورده‎‎های خام دامی عرضه شده به شهروندان به منظور حفظ و تامین سلامت عمومی جامعه اعلام کرد و گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران در ماه مبارک رمضان در قالب اکیپ های ثابت و سیار بصورت سازماندهی شده و یا در قالب اکیپ های مشترک شهرستانی با دیگر نهادهای نظارتی دولتی با حضور و سرکشی های منظم و سرزده از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه در سطح شهرستان اقدام به بازدید بهداشتی از این مراکز می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران تاکید کرد: بازرسی ها و نظارت های بهداشتی دامپزشکی مازندران در طول سال بصورت مستمر انجام می شود اما در برخی از مواقع با توجه به مناسبت ها همچون ماه های رمضان، محرم، عید قربان، عید نوروز و ... که با افزایش مصرف خانوارها در فرآورده های خام دامی مواجه هستیم، دامپزشکی نیز به منظور تامین بهداشت عمومی و سلامت جامعه با اجرای طرح های تشدید نظارت بهداشتی فعالیت خود را بیشتر می کند.

رضوانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش فعالیت جگرکی های غیرمجاز بعد از زمان افطار در مرکز استان و چند شهر بزرگ مازندران، از شهروندان مازنی خواست تا بمنظور حفظ سلامت خود و خانواده از تهیه و مصرف جگر کبابی از این مراکز پرهیز کنند و فقط از مراکزی که تحت نظارت دامپزشکی بوده و فقط در این امر اشتغال و دارای پروانه کسب می باشند استفاده کنند.

وی به شهروندان نیز توصیه کرد شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب تگ روی لاشه و همچنین هنگام خرید مرغ به تاریخ تولید و انقضاء محصول بسته شده ی استحصال شده در کشتارگاه های صنعتی طیور توجه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.