باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

نوسان بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

معامله‌گران بورس شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات و سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بودند، بازاری که با وجود انباشت تقاضا شاهد معاملاتی متعادل در کلیت معاملات بازار سهام بود.

نوسان بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل قیمت با افزایش ۷۳۳ واحدی به عدد ۸۱ هزار و ۷۷ واحد دست یافت، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۹۶۸ واحدی به عدد ۸۸ هزار و ۵۹۳ واحد دست یافت.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۱۴۴ واحد، گروه سایپا با ۵۸، ۵۹ واحد و پالایش نفت بندر عباس با ۵۴ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۳۳۱ میلیارد تومان بالغ شد که این امر ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۴ هزار و ۴۸ نوبت داد و ستد شده است.

بازار سهام، بازاری متعادل و پرتقاضا بوده که با وجود تداوم تدریجی عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی در شیب صعودی به کار خود پایان داد، بازاری که در آستانه فصل مجامع و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان به دنبال امیدهای تازه برای ترسیم چشم‌انداز اقتصاد سیاسی ایران در دولت دوازدهم است.

*** در دومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۱۱۶ واحدی به عدد ۸۱ هزار و ۱۹۴ واحد دست یافت، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۰۲ واحدی به عدد ۸۸ هزار و ۶۹۵ واحد دست یافته است.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت کشتیرانی ج. ا. ا. با ۳۹ واحد، فولاد مبارکه با ۲۳ واحد و همراه اول با ۲۱ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۷۸۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۳ هزار و ۴۲۷ نوبت داد و ستد شده است.

 بازار سهام، بازاری کم عمق و رخوت‌آور بود که نشان می‌داد، خروجی نقدینگی در این بازار همچنان با یبوست مزمن مواجه است.

*** در سومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با کاهش ۶۹ واحدی به رقم ۸۱ هزار و ۱۲۴ واحد دست یافت، این درحالی است که شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۷ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت کشتیرانی ج. ا. ا. با ۷۸ واحد، پتروشیمی جم با ۲۴ واحد و همراه اول با ۲۲ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس، به بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۹۶۶ نوبت داد و ستد شده است.

در حال حاضر کلیت معاملات بازار سهام بر روی محور نوسان گیری و با دیدگاه کوتاه مدت نگری در اغلب گروه‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین قرار دارد و این در حالی است که هیچ افق قابل ترسیمی برای بازار سرمایه دست کم برای میان مدت وجود ندارد.

*** در چهارمین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بورس شاهد معاملاتی کم عمق و رخوت‌آور در کلیت معاملات بازار سهام بودند که فیلم‌های وسترن و شهرهای متروکه در غرب وحشی را به ذهن‌ها متبادر می‌کرد.

شاخص کل هم وزن با افزایش ۵۳ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۵۸ واحد را به نمایش گذاشت، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۸۶ واحدی به رقم ۸۸ هزار و ۷۲۸ واحد دست یافته است.

 معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت کشتیرانی ج. ا. ا. با ۲۴ واحد، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۲۰ واحد و همراه اول با ۱۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

 ارزش کل معاملات بورس، به بیش از ۲۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۸۴۴ میلیون و ۸۷۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۳۸۰ نوبت داد و ستد شده است.

*** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۲۱ واحدی روی رقم ۸۱ هزار و ۱۴۶ واحد ایستاد، این درحالی است که شاخص سهام آزاد شناور نیز افزایش ۲۹ واحدی به عدد ۸۸ هزار و ۷۵۸ واحد دست یافته است.

 بازار سهامی در حالی معاملاتی کم حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد بود که به نظر می‌رسید با توجه به تثبیت قیمت سهام در بازار و ترجیح معامله‌گران برای مشخص شدن روند واقعی سهام پس از فصل مجامع، تمرکز بر تک‌سهم‌ها به عنوان استراتژی موقت معامله‌گران در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار