رئیس‌جمهور آمریکا در حالی سفر خود به خاورمیانه را به پایان برد که سوالات زیادی را در اذهان درباره موضوعات مختلف منطقه بر جای گذاشته است.

آیا ترامپ پس از بازگشت به کاخ سفید، همه شعارهای خود در سفر به خاورمیانه را فراموش می‌کند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی سفر خود به منطقه خاورمیانه را به پایان برد که بحث و جدل های زیادی درباره موضع وی در قبال طرح صلح عربی وجود دارد و از سوی دیگر به نادیده گرفتن راه حل دو کشوری در سخنرانی های اخیر خود متهم شده است. 

خبرنگار این شبکه در گزارشی به این موضوعات پرداخت و گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آخرین سخنرانی خود بار دیگر ایران، حزب الله و جنبش حماس را هدف حمله قرار داد و آنها را در ردیف گروه تروریستی داعش گذاشت و متعهد شد اجازه ندهد ایران به بمب اتمی دست پیدا کند و در عین حال خواستار صلح بین فلسطینیان و اسرائیل شد. 

اوری درومی، کارشناس سیاسی گفت: وی منطقه را ترک کرد حال آن که ما ماندیم و واقعیت. امیدوارم دعوت وی به صلح، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را ترغیب کند دیدار کنند تا مذاکرات صلح آغاز شود. 

در ادامه گزارش آمده است: نخست وزیر اسرائیل تلاش کرد از حوادث منچستر استفاده کند و در کنفرانس خبری مشترک گفت تشکیلات خودگردان از عاملان عملیات علیه اسرائیل تجلیل می کند. 

در پایان گزارش آمده است: دونالد ترامپ از اسرائیل حمایت کرد و راه حل دو کشوری را نادیده گرفت. وی در حالی منطقه را ترک می کند که سوالات زیادی درباره آینده خاورمیانه و این که منطقه را پس از تقسیم آن به «خوب ها و بدها»، به کدام سمت و سو هدایت خواهد کرد، به جای گذاشت. آیا وی پس از بازگشت به کاخ سفید، همه این شعارها را فراموش خواهد کرد؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار