سهراب‌پور معتقد است همه از مسئولان تا فیلمسازان در ضعیف شدن سینمای کودک مقصریم.

منصور سهراب‌پور تهیه‌کننده سینما درباره اهمیت و ضرورت جشنواره کودک و نوجوان به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اهمیت این جریان آن است که درباره و برای کودک و نوجوان است و همان طور که کودکان در اولویت خانواده‌ها در شرایط فعلی اجتماعی هستند، می‌توانند در سینما هم مهم باشند.

وی افزود: زمانی که جشنواره‌ای برگزار می‌شود فعالیت‌ها، هدف‌گذاری‌ها، تأثیرات و... پررنگ‌تر خواهد شد به ویژه اگر برای کودکان و نوجوانان باشد خروجی مثبت‌تری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در برگزاری جشنواره‌ها باید به صورت جدی به بخش کودکان و نوجوانان بپردازیم مقوله‌ای که خلاء آن در سینما حس می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به تعامل با دیگر کشورها در جهت پیشبرد اهداف سینمای کودک در ایران اذعان داشت: یقینا اگر بتوانیم با کشورهای صاحب سبک و پیشرو در این زمینه که فعالیت‌های خوبی داشتند و اهمیت فراوانی به سینمای کودک قائل می‌شوند، به تعامل برسیم و در موضوعات فرهنگی مراوداتی داشته باشیم قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

این تهیه کننده ادامه داد: هر آن چیزی که در بخش فرهنگی به درد ما می‌خورد و قابلیت بومی شدن دارد را می‌توان در تعاملات با دیگر کشورها به دست آورد.

سهراب‌پور در پاسخ به این سؤال که به بخش تولید و یا اکران سینمای کودک باید بیشتر توجه شود، گفت: به نظرم باید توجه بیشتری به بخش تولید سینمای کودک که این سال‌ها لنگ می‌زند و ضعیف عمل شده است، کنیم،البته این کم‌توجهی‌ها از جانب فیلمسازان و مسئولان بوده و به یک صنف و ارگان خاص مربوط نیست.

سهراب‌پور درباره پررنگ‌تر کردن مقوله انیمیشن در سینما و اتفاقات مثبت پس از آن خاطرنشان کرد: با توجه به سلیقه‌ای که در جامعه جهانی بابت تولیدات انیمیشن وجود دارد و گرایش کودکان و نوجوانان به این سمت، باید توجه بیشتری به این جریان داشته باشیم تا جایی که می‌تواند در اولویت نسبت به دیگر بخش‌های سینما قرار بگیرد.

گفتنی است؛ منصور سهراب‌پور به جز تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی که به بخش بزرگسال مربوط می‌شود در بخش سینمای کودک و نوجوان نیز فعالیت داشته و پروانه زرین این جشنواره را برای فیلم «پاریس تا پاریس» دریافت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار