رونمایی از مستند قرارگاه بی‌قرار/ تلاش صدا و سیما برای مستندسازی دفاع مقدس

آیین رونمایی از مجموعه مستند قرارگاه بی‌قرار با حضور حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، فروغی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما و عوامل این مستند برگزار شد.

رونمایی از مستند قرارگاه بی قرار
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از مجموعه مستند قرارگاه بی‌قرار با حضور حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما، فروغی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما و عوامل این مستند برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم فروغی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما گفت: مستند قرارگاه بی قرار در طول ریاست سه مسئول پیگیری شده است؛ این مستند روایت تصویرسازان به تصویر است و در ساخت تصویر جنگ تاثیرگذار بوده. عوامل فنی، تصویربرداران و خبرنگارانی که در دوران دفاع مقدس فعال بودند و این مجموعه با حضور آنها تولید شده است.
 
وی ادامه داد: در کنار تولید این مجموعه مستند، 35 جلد کتاب تالیف شده است که بهترین مجموعه در این سال‌ها خواهد بود.
 
در ادامه مراسم دکتر جعفری رئیس سازمان رونمایی دفاع مقدس گفت: صدا و سیما نقش ممتازی در دوران دفاع مقدس داشته است. اگر امروز دفاع مقدس معرفی می‌شود، به خاطر گنجینه‌هایی است که آن زمان با حضور عوامل صدا و سیما ضبط و ثبت شده است.
 
وی ادامه داد: تلاش ما این است از دوستانی که در این زمینه فعالیت داشتند و لحظه‌های ارزشمند دفاع مقدس را ثبت کرده‌اند، تقدیر کنیم.
 
جعفری عنوان کرد: سازمان صدا و سیما برای همه قشرها مستند می‌سازد. یکی از دغدعه‌های ما این است، درباره عزیزانی که در دفاع مقدس لحظات را ثبت کرده بودند، مستندی ساخته شود. در این مستند مصاحبه های بسیاری انجام شده است و بسیاری از آنها در مناطق عملیاتی ثبت شده است.
 
در ادامه مراسم موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما گفت: زمانی می‌توانیم یک حادثه تاریخی را نقد کنیم که حادثه به خوبی نقل شده باشد و با نقل درست نتیجه خوبی خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: امروزه ثبت موضوعات به خوبی انجام می‌شود و آینده بهتر از گذشته خواهد بود؛ چرا که به راحتی می‌توانیم رویدادها را ثبت کنیم و در نقل تاریخی موفق هستیم و در آینده جلوی تحریف تاریخی گرفته می‌شود.
 
موسوی مقدم عنوان کرد: به دلیل تحریفات تاریخی در مواقعی حق، باطل شده و برعکس باطلی به حق تبدیل شده است. لذا مستندسازی تاریخ شفاهی، بیان ابعاد موضوعات تاریخی باید مورد توجه قرار بگیرد ساخت مستندات یکی از اسناد بالا دستی در تاریخ صدا و سیما است.
 
در پایان مراسم از عوامل مستند قرارگاه بی قرار تقدیر شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار