مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از تولید بیش از 159 هزار تن فرآورده های دامی و لبنی عشایر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمنددر جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان نیر گفت:عشایر استان اردبیل بادارا بودن یک و نیم میلیون واحد دامی 159هزار و 363 تن تولیدات را به ارزش 230 میلیارد تومان تولید و روانه بازار مصرف می کنند.

وی به رتبه عشایر استان از تولیدات دام در سطح جامعه عشایری کشور اشاره کرد و افزود: رتبه عشایر استان از تولیدات دام در سطح کشور در بخش دامی رتبه 5، در مرتع رتبه 4، در تولید فرآورده های لبنی رتبه 3 ، در جمعیت انسانی رتبه 8 ، در بخش خانوار رتبه 3 و بخش ایلی رتبه 3 کشوری را دارا می باشد.

هنرمند گفت: استان اردبیل از دو ایل بزرگ شاهسون و قره داغ تشکیل شده است 80 هزار جمعیت در قالب 15هزار و 192خانوار و در 572 قشلاق و 7 زیست بوم، 51 سامانه و 45 طایفه و یک هزارو 527 اوبه مشغول به زندگی و فعالیت هستند.

وی به راه های موجود عشایر استان هم اشاره کرد و گفت: در کل استان اردبیل یک هزار و800 کیلومتر راه عشایری وجود دارد که از این مقدار 220کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان نیر می باشد و بزودی عملیات بازگشایی، تسطیح و بهسازی این راه ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.