مدیر کل کمیته امداد استان تهران از پرداخت بیش از 40 میلیارد تومان صدقه توسط مردم استان تهران در سال 95 خبر داد.

پایتخت نشینان 40 میلیارد تومان صدقه دادند/ تهران اول شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه در سال 95 مبلغی بالغ بر 295 میلیارد تومان توسط کمیته امداد ارایه خدمت شد، اظهار داشت: در سال گذشته حدود 13 هزار نفر از چرخه کمیته خارج و 7 هزار نفر وارد این سیستم شده اند.

وی افزود: در پایان سال 95، جمعیت کل خانوارهای تحت پوشش 59 هزار نفر و تعداد مددجویان 100 هزار نفر بود که 300 هزار نفر نیز خارج از افراد تحت پوشش از خدمات کمیته استفاده کردند که در مجموع به بیش از 400 هزار نفر خدمت رسانی شده است.

ولیئی با بیان اینکه 36 هزار نفر جمعیت سالمند مددجوی کمیته است، ادامه داد: در سال گذشته به ارزش 49 میلیارد تومان به مددجویان تحت پوشش کمک معیشت ارایه شد، همچنین مجموع خدمات کمیته امداد نسبت به سال 94 حدود 13 درصد رشد یافته است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران خاطر نشان کرد: جمعیت افرادی که بر اثر فوت سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته درآمده اند تعداد 27 هزار خانوار است که 24 درصد مددجویان بر اثر طلاق و 16.5 درصد بر اثر از کار افتادگی سرپرست خانوار، تحت حمایت کمیته قرار گرفته اند.

وی افزود: در سال 95، 2 شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خیابان فرجام و مالک اشتر تهران افتتاح شد که در مجموع 12 هزار و 153 مورد وام به نیازمندان پرداخت شد که شامل 33 میلیارد تومان اعتبار  می‌شود.

ولیئی بیان داشت: 2 هزار و 248 مورد جهیزیه به مددجویان پرداخت شد که برای این تعداد مبلغ 47 میلیارد ریال هزینه شد که نسبت به سال 94 دارای 10 درصد رشد بوده است.

مدیر کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 85 هزار نفر از افراد مددجوی شهری تحت پوشش بیمه درمانی مددجویان هستند، گفت: برای این منظور 33 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 100 مورد وام اشتغال به ارزش 36 میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت شد و همچنین 7 هزار و 200 نفر با مهارت‌های اشتغال آشنا شدند.

ولیئی با اشاره به اینکه برای یک هزار و 300 مددجو از طریق معرفی به دستگاه‌ها کاریابی انجام شد که از این تعداد یک هزار نفر زن هستند، تأکید کرد: 7 هزار دانش آموز در اردوهای مختلف شرکت کرده‌، همچنین 23 هزار نفر از خدمات آموزش خانواده استفاده کرده‌اند.

مدیرکل امداد استان تهران تصریح کرد: 45 درصد اعتبارات کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی تأمین شده، 45 درصد از محل بودجه دولتی و 10 درصد از طریق بانک‌های عامل تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم تهران در سال گذشته 40 میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که به طور میانگین توسط هر تهرانی روزانه 8 تومان پرداخت می شود، اضافه کرد: در طرح اکرام 7 هزار و 300 یتیم تحت پوشش 48 هزار حامی قرار دارند که این طرح در سال گذشته 29 میلیارد تومان درآمد داشت.

ولیئی اظهار داشت: در طرح محسنین سال 95 بیش از 9 هزار کودک تحت پوشش قرار گرفتند که 44 هزار حامی به میزان 22 میلیارد تومان از این کودکان حمایت کردندکه رشد 28 درصدی داشته است.

مدیرکل امداد استان تهران با اشاره به اینکه مردم تهران در سال گذشته رتبه اول مشارکت مردمی را در پرداخت صدقات، طرح محسنین و طرح اکرام داشته اند، عنوان کرد: در سال 95 برای 7 هزار و 800 نفر اشتغال زایی انجام شد که میانگین وام پرداختی به این منظور 30 میلیون تومان و با شرایط خاص تا 50 میلیون تومان است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش مستمری مددجویان از ابتدای سال 96 اجرا شده است، ادامه داد:مددجوی کمیته امداد در فروردین و اردیبهشت ماه امسال رقمی معادل 193 هزار و 500 تومان در ماه دریافت کرده  که این رقم برای خانوارهای دونفره 340 هزار تومان، سه نفره 46 هزار و 500 تومان، چهارنفره 601 هزار تومان و پنج نفره نیز 692 هزار و 500 تومان است.

ولیئی با بیان اینکه قرار است اعتبارات به حساب کمیته امداد واریز شود تا از این طریق افزایش مستمری ها به مددجویان پرداخت شود، خاطر نشان کرد: یک نقاهتگاه در شهر تهران به منظور پذیرایی از بیماران و مراجعان شهرستانی در سال گذشته افتتاح شدو امسال هم یک نقاهتگاه دیگر به همین منظور افتتاح خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به ضرورت ساماندهی مراکز خیریه عنوان کرد:در حال حاضر 3 هزار خیریه به صورت رسمی و غیر رسمی در تهران مشغول به فعالیت هستند که از طریق ساماندهی می توان به هم افزایی آن ها کمک کرد و از هم پوشانی فعالیت ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به خریداری 400 واحد مسکن شهری با رقم 8 میلیارد تومان، افزود: در روستاها 90 واحد مسکونی احداث شده و مبلغ 5 تا 10 میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد به صورت امانی به صاحبخانه آن ها پرداخت می شود. 

ولیئی افزود: سال گذشته در صفادشت تعدادی مسکن مهر در اختیار مددجویان قرار گرفت و امسال هم 200 واحد مسکونی در همان منطقه به مددجویان ارائه خواهد شد، همچنین کلنگ زنی احداث 35 واحد مسکن در پردیس آغاز شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در خصوص طرح شوق زیارت گفت: در راستای اجرای این طرح برای سال 96 پیش بینی می شود اعزام مددجویان به مشهد و عتبات با هزینه 3 میلیارد تومان انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 125هزار دستگاه POS در فروشگاه ها و مغازه های شهر تهران نصب شده تا مردم بتوانند صدقات خود را از این طریق پرداخت کنند، عنوان کرد: ایمن سازی 23 هزار صندوق صدقات تاکنون انجام شده و ایمن سازی 20 هزار صندوق صدقات دیگر تا پایان نیمه اول سال انجام می شود همچنین 3 هزار صندوق ام دی اف نیز تولید شده که در برج ها، بانک ها و دیگر اماکن اختصاصی نصب می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در خصوص برنامه های ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سرکشی به یک هزار و 50 خانواده محروم جهت رفع نیازهای آن ها انجام می شود همچنین در زمینه طرح افطاری در سال گذشته 91 هزار نفر از سفره اطعام بهره مند شدند که پیش بینی می شود این رقم امسال به 118 هزار نفر برسد.

ولیئی از ارائه سبد کالای ماه رمضان به 15 هزار نفر از مددجویان با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون تومان خبر داد و گفت: امسال 21 هزار حامی در ماه رمضان به مجموعه حامیان امداد افزوده شده و پایگاه های جذب حامی در 22 ایستگاه مترو، برج میلاد و دیگر اماکن فعالیت می کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
40میلیارد تومان پول کجا میره؟ که هنوز تهران پر است از فقیر و نیازمند واقعی!!!
آخرین اخبار