با هدف افزایش توانمندی 30 مربی کشور دوره توان افزایی مهارتی مربیان جستجو و نجات در حوادث شهری به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 30 نفر از مربیان جستجو و نجات در حوادث شهری(آوار) استان‌های کشور به‌منظور افزایش توانمندی‌های خود در ارایه آموزش های تخصصی حوادث شهری به نجاتگران، با حضور 6 مدرس کشوری و به مدت 3 روز از تاریخ دوم تا پنجم خرداد در این دوره شرکت دارند.

بر این اساس و با توجه به ضرورت تمرین جستجو و نجات در سازه های جدید شهری، شرکت کنندگان در این دوره توانمندی خود را در زمینه‌های شمعک زنی و تثبیت آوار، خرد کردن و ایجاد حفره در آوار، جابه‌جایی اجسام سنگین و تثبیت آنها، حمل مصدوم از ارتفاع و تونل های گربه رو، کارگاه زنده یابی و ارایه کمک های اولیه افزایش می دهند.

همچنین شرکت‌کنندگان در پایان هر روز به بحث و تبادل نظر در خصوص تجارب خود در مواجهه با آوار حوادث اخیر و تحلیل روش های مورد استفاده تیم های تخصصی می پردازند.
 
گفتنی است، این دوره در راستای آماده سازی مربیان هلال احمر و واکنش سریع در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی و همچنین کاهش تلفات برگزار شده است. 
 
انتهای پیام /  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار