مسئول اتاق فكر كارآفريني مشهد گفت: كارآفريني باید در قالب شركت بين كودكان و دانش آموزان ترويج داده شود.

كارآفريني باید بين كودكان و دانش آموزان ترويج داده شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، شاهرخ عربشاهي در همايش نخبگان كارآفرين و مخترع سطح دبستان در حوزه كارآفريني  افزود: كارآفريني زمينه براي كسب و كار جديد است و وقتي براساس دانش و اطلاعات باشد به صورت دانش بنيان است.
وى در مورد كارآفريني در كشورهاى مختلف جهان گفت: كار آفريني در همه جا دنيا مطرح است و براي رفع بيكارى محسوب ميشود و آموزش آن در مدارس صورت ميگيرد.
مسئول اتاق فكر كارآفريني مشهد گفت: ما هنوز نقشه راه براي إيجاد برنامه راهبردي در زمينه كارآفريني نداريم و تمام دستگاههاي اجرائي، بخش هاي دولتي و خصوصي و مهمتر از همه خانواده در بخش فرهنگسازي بايد تلاش كنند.
عربشاهي در خصوص كار فرزندان در آينده كه بايد خود كارآفرين باشند نه يك كارمند دولت افزود: ما پيشنهاد ميدهيم كه يك صندوق ويژه توسعه كارآفرينان كودك و نوجوان إيجاد شود تا بتوانيم به آينده كودكان كمك كنيم.
وى از مشاركت دانشگاه فردوسي و پارك علم و فناوري مشهد گفت: در أواخر سال مشهد ٢٠١٧ يك جشنواره برگزار ميشود تا كودكان بتوانند استعداد هاي خود را به نمايش بگذارند و از كشور هاي ديگر هم دعوت ميشود تا در اين جشنواره  كه در آذر ماه سال جاري برگزار ميشوند شركت كنند.
در آذر ماه سال جاري ١٠شركت دانش بينان توسط كودكان و نوجوانان راه اندازي خواهد شد.

انتهاي پيام//ا.آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.