رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: میزان آرد مصرفی استان در ماه 23 هزار تن است.

ماهانه 23 هزار تن  آرد در سیستان وبلوچستان مصرف می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،نادر میرشکار در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان سیستان و بلوچستان افزود: 9 کارخانه تولید آرد با ظرفیت تولیدی 933 هزار تن آرد  در سال در استان فعال است که از این تعداد 6 کارخانه در مرکز و 3 کارخانه نیز در سایر شهرستان‌های استان قرار دارند.
 
دبیر کارگروه گندم، آرد و نان استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۷۴ واحد صنفی تولید نان انبوه‌پز، ۱۹۶ واحد کوچک تولید نان مشمول آرد حمایتی و ۱۷۸ نانوایی به صورت آزادپز در سطح استان مشغول فعالیت هستند.
 
وی بیان کرد: ما در استان در بخش گندم، تولید آرد و نان از لحاظ سرمایه‌گذاری و واحدهای تولیدی، پخت و عرضه نسبت به استان‌های دیگر در وضعیت بسیار مناسبی قرار داریم.
 
میرشکار با تاکید بر اینکه  ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار مناسبی توسط بخش خصوصی در زمینه آرد در استان ایجاد شده، گفت: برنامه‌ریزی جهت ترمیم جاده دسترسی کارخانجات آرد در زاهدان ، بررسی تامین آب مورد نیاز این کارخانجات و تامین نقدینگی و اعطای سرمایه در گردش به کارخانجات آرد متقاضی در دستور کار است.
 
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار