پس از گذشت دو ماه از حمله به شفاخانه نظامی سردار محمد داوود در کابل، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید روند محاکمه ۱۱ عضو ارتش به دلیل “غفلت از وظیفه” را آغاز کرده است.

آغاز محاکمه11 عضو ارتش در ارتباط با حمله به شفاخانه سردار محمد داوودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع گفت که نتیجه محاکمه این اعضای ارتش که شامل چند جنرال نیز هست، به زودی از طریق رسانه‌ها در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

تعدادی مهاجم انتحاری به تاریخ ۱۸ حمل ۱۳۹۵ خورشیدی به شفاخانه نظامی سردار محمد داوود که یک بیمارستان ۴۰۰ بستری است، حمله کردند و ۵۱ نفر را کشتند.

یک هفته پس از حمله به این بیمارستان نظامی، وزارت دفاع افغانستان و رئیس هیات بررسی رویداد حمله به شفاخانه سردار محمد داوود اعلام کرده بودند که در ارتباط به این رویداد ۲۴ نفر بازداشت شدند.

وزارت دفاع همچنین گفته بود که این افراد شامل کارمندان امنیتی، اطلاعاتی و افرادی هستند که در دست داشتن در این حمله مظنون شناخته شده‌اند.

مسئولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفت.

حکومت افغانستان اخیرا کشته شدن عبدالحسیب، رهبر داعش در افغانستان که فرمان حمله به شفاخانه سردارمحمد داوود خان را داده‌ بود، در عملیات نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار تأیید کرد.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار