امام جمعه موقت اهواز گفت: در آستانه ورود به ماه رمضان باید از گناهان توبه کرده و کینه‌هایی که در روابط مان ایجاد شده‌ را کنار بگذاریم تا آمادگی روحی برای ورود به این ماه پرفضیلت را داشته‌ باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده ،امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: در سیره رسول اکرم(ص)‌ و ائمه اطهار (ع) این رسم برقرار بوده که مردم را از نظر بعد معنوی و درونی برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می‌کردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که فرموده‌اند با طهارت و پاکی وارد ماه مبارک رمضان شوید، افزود: در آستانه ورود به ماه رمضان باید از گناهان توبه کنیم و کینه‌هایی که در روابطمان ایجاد شده‌ را کنار بگذاریم تا آمادگی روحی برای ورود به این ماه پرفضیلت را داشته‌ باشیم.

حسن‌زاده بیان کرد: رمضان ماه ارتقای روح و اوج ارتباط با خدا است و از طریق تلاوت دعا و قرآن می‌توان با خداوند ارتباط داشت. همچنین در ماه رمضان باید به جایگاه این ماه توجه داشته باشیم و ارتباط خود با دیگران را بهبود ببخشیم و صله‌رحم و احترام به بزرگترها را به جا آوریم.

امام جمعه موقت اهواز افزود: ‌روزه گرفتن تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه نگه‌داشتن گوش، چشم و زبان از گناه نیز از وظایف ما در ماه  مبارک رمضان است.

وی گفت: آداب ظاهری ماه مبارک رمضان باید در نظر گرفته شود از جمله این‌که باید از روزه‌خواری در انظار عمومی خودداری شود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.