مدیرکل انتقال خون استان گفت : تعداد تخت‌های اهدای پلاسما و پلاکت در مرکز اهدای خون افزایش‌ می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ دکتر محمد حسین برادران با اشاره به کمبود فضا و تخت برای خونگیری در این مرکز افزود: با توجه به افزایش نیاز به فرآورده‌های خونی لازم است تا این مرکز توسعه و تعداد تخت‌های آن افزایش یابد.

وی افزود: در بازدید مسئولین استانداری از این مرکز، مقرر شد تا ساختمان آن تعمیر و ۱۰ تخت به مجموعه تخت‌های این مرکز برای اهدای پلاسما و پلاکت افزوده شود.

مدیرکل انتقال خون استان هزینه اجرای این پروژه را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: استانداری این هزینه را تامین می‌کند.

دکتر برادران با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از اهدا کنندگان خود در استان مستمر هستند و روزانه به ۱۰۰ واحد خون نیاز است افزود: با توجه به افت و خیز اهدا و افزایش نیاز خون در استان باید تعداد اهدا کنندگان مستمر افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند اضافه کرد: پارسال شش و نیم درصد از اهدا کنندگان خون بانوان بودند که این تعداد باید بیشتر شود.

مدیر کل انتقال خون استان افزود: کم بود بودن اهدای خون در بین بانوان به خاطر باورغلط فقر خونی در بین آن‌ها است در صورتی که پزشکان ما قبل از اهدای خون، بانوان را معاینه و از آن‌ها آزمایش می‌گیرند که در صورت داشتن کم خونی به بانوان قرص آهن رایگان داده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان گفت : به همین منظور اداره کل انتقال خون با دفتر امور بانوان استانداری تفاهم نامه‌ای امضا کرده است تا در این زمینه فرهنگ سازی شود.

دکتر برادران اضافه کرد: با توجه به کم بودن رفتار‌های پرخطر در بین بانوان و وجود خود مراقبتی در بین اهدا کنندگان مستمر، خون این دو گروه سالمترین خون‌ها است که باید تعداد آن‌ها افزایش یابد.

دکتر برادران در ادامه با اشاره به طرح سامانه سیار خونگیری گفت: با توجه به پر هزینه بودن احداث مرکز خونگیری در سایر شهرستان‌ها، این طرح پارسال ارائه شد که در این طرح کانکس اهدای خون ماهانه برای خونگیری به شهرستان‌ها می‌رود که تا کنون اجرایی نشده است.

وی هزینه اجرای این طرح را ۵۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: تا کنون هزینه آن از سوی مدیریت بحران استانداری تامین نشده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.