رئیس اتاق تعاون خوزستان گفت: مدیران شرکت های تعاونی برای جلوگیری از اختلاف و عملکرد هر چه بهتر نیاز است که آشنایی کامل با قانون تعاونی ها داشته باشند تا منجر به طرح دعوا نشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مرتضی رخیصی، رئیس اتاق تعاون خوزستان بیان کرد: شفاف سازی نکردن فعالیت های شرکت تعاونی و نداشتن ارتباط موثر بین اعضا و مدیریت تعاونی ها از مهم ترین عوامل ایجاد اختلاف بین تعاونی ها است.

وی گفت: اتاق تعاونی این آمادگی را دارد که دوره های آموزشی را برای تعاونی ها را برگزار کند.
 
رئیس مرکز داوری اتاق های تعاونی خوزستان درادامه بیان کرد: اتاق های تعاونی به منظور تامین منافع اقتصادی در بخش تعاون فعالیت دارند که نقش زیادی را در توسعه تعاون و ارائه برنامه های مختلف در بخش تعاون و برقراری ارتباط موثر بین تعاونی ها دارند و لازم است شرکت های تعاونی با اتاق های تعاونی آشنایی بیشتر و ارتباط موثری داشته باشند.
 
وی افزود: در مرکز داوری اتاق تعاونی خوزستان مثل تمامی مراکز کشور 9 داور فعالیت دارد؛ شهرستان های دیگر پرونده های اختلاف و مشکلات خود را در زمینه تعاونی ها به اهواز ارجاع می دهند که برای کاهش حجم کار در مرکز اهواز نیاز است در سایر شهرستان ها نیز مرکز داوری راه اندازی شود.
 
وی بیان کرد: پارسال بالغ بر 386 پرونده اختلاف بین تعاونی های خوزستان تشکیل و بررسی شد که خیلی از این پرونده ها به صلح و سازش ختم شد.
 
وی با بیان اینکه راه اندازی مراکز تعاونی ها از سال 93 در کشور کلید خورد گفت: مرکز داوری تعاونی در خوزستان از 2 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد که امروز به طور رسمی گشایش یافت؛ با راه اندازی این مراکز بار کاری قوه قضائیه کاهش می یابد.
 
وی ادامه داد: با گشایش رسمی مرکز داوری اعتماد سازی بیشتری در بین تعاونی ها برای حل اختلافات خود در این مرکز ایجاد می شود.
 
رئیس اتاق تعاون خوزستان با اشاره به اینکه 12 هزار شرکت تعاونی در خوزستان وجود دارد افزود: از این تعداد هفت هزار و 600 شرکت فعال و باقی راکد و یا پروژه خود را به پایان رسانده اند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.