شاخص باسوادی در کشور ۱۴ برابر بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ علی باقرزاده رئیس نهضت سواد آموزی کشور امروز در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی گنبدکاوس گفت : هر چند هم اکنون در کشور 8 میلیون و 800 هزاربی سواد مطلق داریم اما شاخص باسوادی هم در فاصله 5 سال گذشته 14 برابر افزایش یافته است.

وی افزود ؛ استانهای تهران  مازندران ، البرز ، سمنان و اصفهان باسوادترین استانهای کشور و همچنین استان های سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی ، کردستان ، لرستان،  جنوب کرمان و بخشی از خوزستان جزء رده های پایین کم سوادی هستند.

معاون سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش گفت ؛ تعداد بی سوادان مطلق کشور نسبت به آمار سرشماری سال 90 هم 1/5میلیون نفر کاهش یافته است.

علی باقرزاده انعطاف در روشهای تدریس و محتوای دروس ، مشارکت با همکاری  دستگاههای اجرایی و بخش غیر دولتی و برون سپاری که حدود 70هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و  سودمندی و انطباق روشها و متون سواد آموزی متناسب با نیاز سواد آموزان را مهمترین اولویتهای نهضت سواد آموزی کشور در سال 96 بیان کرد.

وی همچنین گفت ؛ در 5سال گذشته برای اولین بار درصد باسوادی گلستان پس از انقلاب اسلامی از میانگین کشوری فراتر رفته است و در این مدت 40هزار گلستانی باسواد شده اند.

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاوس  نیز از تلاش برای ارتقا فعالیتهای سواد آموزی با استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی و بسیج همگانی برای باسوادی در سال 96خبر داد.

ستار بردی فجوری مدیر اداره نهضت سواد آموزی گلستان هم در این نشست گفت ؛ در استان گلستان 68 هزار و 800 نفر بی سواد هستند.
 
انتهای پیام / ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.