قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم سالانه 700 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان روستائی اختصاص داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایرج حریرچی عصر دیروزدر بازدید از پروژه‌های بهداشت و درمان گلپایگان اظهار داشت: پیشرفت و توسعه بیمارستان امام حسین(ع) در وزارت کشور مطرح است؛ چنانچه فردی فیش حج خود را برای مجهز شدن بیمارستان به وسائل و تجهیزات مدرن پزشکی می‌فروشد نشان دهنده وجود خیران والامقامی در شهرستان گلپایگان است.

وی با بیان اینکه سال 92 در بیمارستان‌های کشور 80 هزار تخت بیمارستانی دولتی وجود داشت، افزود: در سه سال اخیر 21 هزار تخت بیمارستانی و تا پایان دولت یازدهم 5 هزار و 500 تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد که 35 درصد بیش‌تر از یک سوم ظرفیت بیمارستان‌های کشور است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال 91 کل اعتبار عمرانی بهداشت و درمان کشور با وجود 16 هزار خانه بهداشت، 2 هزار و 300 مرکز بهداشتی و درمانی روستائی و بیش از 200 مرکز آموزش بهورزی، سالانه 20 میلیارد تومان اعتبار عمرانی مربوط به بخش بهداشت بود، گفت: در دولت یازدهم سالانه 700 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان  روستائی اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال با توجه به جمعیت 80 میلیون نفری کشور 11 میلیون و 500 نفر تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند، عنوان کرد: بیش از 13 درصد جمعیت کشور در حال حاضر تحت پوشش بیمه روستائی قرار دارند.

حریرچی با اشاره به اینکه در سال 94 در حوزه سلامت 104 هزار میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: در کشور به ازای هر یک هزار نفر 0.48 متخصص و یک پزشک عمومی وجود دارد و باید کمبود پزشک برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در بین 22 کشور جهان رتبه 17 پزشکی را دارد، خاطرنشان کرد: سلامت اولویت اول دولت تدبیر و امید بود و در همین زمینه وزیر بهداشت و درمان در طول این چهار سال  261 سفر استانی و 495 سفر شهرستانی انجام داده است و توانسته در راستای طرح تحول سلامت اقدامات مفیدی انجام دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سال 91 و  92 در کشور 700 هزار نفر ایرانی به دلیل هزینه‌های کمرشکن درمانی زیر خط فقر قرار می‌گرفتند، عنوان کرد: سالانه 2.9 درصد خانوارهای ایرانی دچار هزینه‌های کمرشکن درمانی می‌شدند، اما در طرح تحول سلامت هزینه‌های کمرشکن از دوش مردم برداشته شد.

وی تأکید کرد: باید کمبود پزشک در کشور جبران شود تا جایی که هر ایرانی بتواند در محل سکونت درمان‌های تخصصی را با کمترین هزینه انجام دهد.

حریرچی در پایان بیان داشت: حماسه روز 29 اردیبهشت ماه و حضور 70 درصدی مردم مهم بود نه نتیجه انتخابات، چون مردم در تعیین سرنوشت خود شرکت دارند و معادلات دشمنان را برهم زد.

در ادامه علیرضا یوسفی اظهار داشت: در دو سال گذشته با اجرای طرح تحول سلامت منهای شهرستان کاشان، 404 هزار متر مربع مراکز بهداشتی و درمانی، تعمیرات و توسعه بیمارستان‌ انجام شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه نیت کمک خیران به ساخت بهداشت و درمان مردم بسیار مهم است، گفت: شهرستان‌هایی مملو از اندیشه‌های نیکو و نگاه‌های مسرت‌بخش وجود دارد، اما مدیری لایق می‌خواهد که بتواند به توان‌مندی‌های شهرستان همسو و همگرایی ببخشد؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان به عنوان مدیر نمونه استان از سوی وزارت بهداشت و درمان معرفی شده است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.