جلسه محاکمه رئیس جمهور پیشین کره جنوبی برای رسیدگی به پرونده فساد مالی و اداری وی آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "پارک گون هه"، رئیس جمهور سابق کره جنوبی، امروز -سه شنبه- در نخستین جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهام فساد حاضر شد. این پرونده جنجالی موجب برکناری وی از مقام ریاست جمهوری شده بود.

انتظار می‌رود تکمیل جلسات دادگاه "گون هه" چندین ماه به طول انجامد. محاکمه وی درمورد سوء‌استفاده از قدرت تابستان گذشته آغاز شد و رئیس‌جمهوری را که با برگزاری یک انتخابات دموکراتیک به قدرت رسیده بود، از ادامه فعالیت سیاسی منع کرد.

"گون هه" با دستانی بسته و درحالیکه چند پلیس او را همراهی می‌کردند وارد جلسه دادگاه ناحیه مرکزی سئول شد. او از رویارویی با "چوی سون-سیل"، یکی از دوستانش که عامل این رسوایی بود و وی نیز تحت تعقیب قرار گرفته است، امتناع کرد.

زمانیکه "کیم سی-یون"، رئیس دادگاه، از "گون هه" پرسید که شغل او چیست، وی پاسخ داد شغلی ندارد.

رئیس جمهور پیشین کره جنوبی دسامبر گذشته و به اتهام دست داشتن در رسوایی فساد "چوی سون-سیل" از سوی پارلمان این کشور برکنار شد. پس از آنکه دادگاه قانون اساسی کره جنوبی در ماه مارس برکناری وی را تایید کرد، مصونیت "گون هه" نیز لغو شد.

وکیل رئیس جمهور پیشین کره جنوبی همچنان بر بی‌گناه بودن وی تاکید دارد و زمانیکه قاضی مستقیما از "گون هه" درباره اتهاماتش سوال پرسید، او نیز تمام اتهامات را انکار کرد.

کمپانی سامسونگ نیز به پرداخت پول و دخالت در فساد مالی "گون هه" متهم است؛ اما وکیل رئیس جمهور پیشین با رد این اتهام اظهار داشت: چطور ممکن است "گون هه" از سامسونگ پولی را دریافت کند که هیچگاه قادر به استفاده از آن نیست؟ اموال و دارایی‌های رئیس جمهور تحت نظارت دقیقی قرار دارند و نمی‌توان مبلغ کلانی را بدون ذکر منبع به آن اضافه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار