کرمانشاه؛

کاهش ۶۰ درصدی میزان ورودی مددجویان به سازمان بهزیستی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت: با راه اندازی ادارات پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی در استان‌ها میزان ورودی مددجویان کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمد مهدی امیری رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان کرمانشاه، رویکرد جدید سازمان بهزیستی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را توجه به مددجویان، پرسنل بهزیستی و اصلاح ساختارها اعلام کرد.

وی با اشاره به توجه سازمان بهزیستی به مددجویان، ابراز کرد: موضوع توانمندسازی آنها از طریق ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گرفت و تلاش سازمان کاهش ورودی به سازمان بود.

به گفته رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور، غربال گری ژنتیک قبل از ازدواج در زمینه پیشگیری از معلولیت ها از جمله اقدامات خوبی انجام گرفته توسط سازمان بهزیستی بود.

امیری یادآور شد: تلاش سازمان بهزیستی ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی به جامعه هدف بود که از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا ادغام مرکز ارتباط مردمی با اداره پذیرش و هماهنگی جامعه هدف است.

این مسئول با بیان اینکه با راه اندازی ادارات پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی در استان ها میزان ورودی مددجویان کاهش 60 درصدی داشت، گفت: از دیگر دستاوردهای مهم ایجاد این مرکز تسریع در خدمات رسانی به مددجویان و ارتقای سطح کیفی آنهاست.

وی عنوان کرد: دستور العمل جامع در زمینه پذیرش و هماهنگی مددجویان در حال اتمام است که پس از مطرح در شورای معاونین بهزیستی کشور ابلاغ خواهد شد.

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه کرمانشاه جزو 10 استان برتر در زمینه داشتن اداره پذیرش و هماهنگی مطلوبی است، بیان داشت: مسئولان این اداره تاکنون عملکرد خوبی داشته اند.

امیری تآکید کرد: شرح وظایف ادارات پذیرش و هماهنگی بهزیستی طی 12 بند تدوین شده و تشکیل این اداره موجب شد معاونت های سازمان بهزیستی بتوانند در شرایطی آرام به فعالیت های تخصصی خود بپردازنند.

 امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز گفت: استان کرمانشاه با داشتن جمعیت 2 میلیون نفر و 14 شهرستان به دلیل مشکلات زمان جنگ و رژیم سابق کمبودها و مشکلاتی دارد و از نظر آسیب اجتماعی نیز باید مورد توجه باشد.

وی افزود: 580 نفر به عنوان پرسنل در بهزیستی استان کرمانشاه مشغول خدمات رسانی هستند و هدف ما خدمات رسانی مطلوب به مددجویان و جامعه هدف و تکریک ارباب رجوع است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اصلاح فرایند ها از طریق ایجاد برنامه های سازنده را از جمله اقدامات مطلوب صورت گرفته عنوان و گفت: در استان به دنبال اصلاح فرایندها موضوع تفویض اختیارات را داشته ایم.

دکتر قادری یادآور شد: تلاش ما باید کاهش ورودی ها به سازمان بهزیستی و توانمندسازی مددجویان باشد که اقدامات خوبی انجام گرفته است

این مسئول گفت: در حوزه توانبخشی ما 32 هزار معلول در استان داریم که 9 هزار نفر پشت نوبت خدمات هستند.

وی با بیان اینکه اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان در همان زمان ابلاغ سازمان بهزیستی مبنی بر تشکیل در استان راه اندازی شد، گفت: عملکرد خوبی نیز در این اداره توسط همکاران داشته ایم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار