رئیس سازمان صنعت و معدن گفت: اقدامات شایسته این سازمان در حوزه فعال سازی معادن منجر به کسب رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی شد.

رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی در جنوب کرمان به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات شایسته این سازمان در حوزه فعال سازی معادن منجر به کسب رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی طی سال گذشته با صدور 15 فقره گواهی کشف معدن بین استان های کشور شد.

 وی افزود: 15 فقره گواهی کشف مربوط به معادن گروه 6 (فلزی) یعنی مس، آهن، کرومیت، طلا، منگنز با ذخیره قطعی بالغ بر 2 میلیون و 643 هزار تن است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت حوزه معدن و بهره برداری از پتانسیل های معدنی در توسعه اقتصادی کشور، جنوب کرمان نیز با دارا بودن پتانسیل های قابل ملاحظه معدنی زمینه بسیار خوبی به منظور توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکتشاف این پتانسیل ها نیازمند تلاش گسترده و جذب سرمایه گذاران واقعی در زمینه فعالیت های معدنی بود که با تلاش گسترده این سازمان طی سه سال و نیم اخیر، این مهم به انجام رسیده و نمود عینی آن نیز به وضوح قابل مشاهده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان همچنین از رشد 55 درصدی اکتشافات معدنی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای سامانه ملی معادن (کاداستر)، بیش از 96 پروانه اکتشاف طی سه سال و نیم اخیر اخذ شده در حالی که تمام پروانه های اکتشاف در حوزه معادن منطقه 174 فقره است.

وی افزود: در حوزه صدور گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن که مهمترین بخش در فعالیت رساندن معادن است، نیز بیش از 58 درصد اقدامات انجام شده تاریخ جنوب کرمان در مدت سه سال و نیم اخیر بوده که منجر به صدور 53 فقره گواهی کشف و پروانه بهره برداری معدن در جنوب کرمان شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار