نماینده مردم هرات در مجلس افغانستان اعلام کرده که شرکت برشنا بابت برق خیالی دروازه اخاذی از مردم را به روی خود باز کرده است.

ناهید فرید: شرکت برشنا بابت برق خیالی از مردم اخاذی می کندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ناهید فرید» نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان افغانستان در جلسه مجلس نمایندگان اعلام داشته که شرکت برشنا بابت برق خیالی دروازه اخاذی از مردم را به روی خود باز کرده است.
 
نماینده مردم هرات اظهار داشت که شرکت برشنا در ماه گذشته حدود شش برابر از مصرف اصلی بابت هزینه برق خیالی از مردم اخاذی کرده است.

فرید از این موضوع با نام پدیده ای جدید در بازار سیاست افغانستان یاد کرد.

ناهید فرید گفته است، که این ادعای وی بر حسب معاینه فنی میتر های برق صورت گرفته است.

به گفته خانم فرید با بررسی فنی که انجام گرفته؛ میتر های جدید در مقایسه با میتر های قبلی شش برابر مصرف اضافه را در حالی که میزان استفاده به یک اندازه بوده نشان می دهد.

نماینده مردم هرات خاطر نشان ساخت که این بررسی ها نشان می دهد که شرکت برشنا از برق خیالی که به هیچ عنوان مصرف نشده شش برابر از مردم هرات اضافه ستانی و اخاذی کرده است.

وی همچنین اظهار نموده که این نتیجه گیری ها بر اساس یک ماه تحقیق وی از مشکلات برق هرات ارائه شده است.

خانم فرید خاطرنشان ساخت که دروازه اخاذی شرکت برشنا هرچه زود تر باید بسته شود.

ناهید فرید اظهار داشت که برای حل مشکل اخاذی برق در هرات از وزیر انرژی و آب خواهان توضیحات شدیم اما ایشان گفته اند که شرکت برشنا به ما پاسخگو نیست.

شفقنا نوشت: به بیان این عضو مجلس نمایندگان مردم هرات فشارهای زیادی را تا اکنون متحمل شده اند؛ اما به هیچ عنوان اخاذی را قبول نمی کنند و ستم پذیر نیستند.

ناهید فرید خاطرنشان ساخت که این قضیه کوچکی نیست و اسناد و شواهد نشان می دهد که در این بین میلیاردها افغانی در ماه از جیب مردم هرات اخاذی می شود.

ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان راه کار این مشکل را حذف شرکت برشنا و جایگزین کردن نهادی دیگر به جای این شرکت دانست.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.