مدیر کل راهداری استان کرمان گفت: با افزایش سفرهای تابستانی لزوم ایجاد بستری مناسب برای تردد ایمن نمود پیدا می‌کند.

اجرای طرح نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای استان کرمان به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  خداداد مقبلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اعمال نظارت بر ناوگان حملونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وسایل نقلیه عبوری در جاده ها از سوی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای بعنوان متولی این امر،یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش خسارات و تلفات ناشی از سوانح جادهای است.

وی هدف از اجرای این طرح، را  ارتقای ایمنی عبور و مرور در محورها دانست و افزود: بر این اساس، نظارت میدانی و کنترل وسایل نقلیه در طول محورها با همکاری پلیس راه استان انجام گرفت .

مقبلی خاطر نشان کرد: محوریت این طرح  نظارت بر تردد ناوگان حمل ونقل عمومی و کنترل تجهیزات ایمنی این ناوگان بوده و نظارت بر رعایت مقررات حمل ونقل ایمن بار و مسافر در راه ها، کنترل تخلفات اضافه تناژ و نظارت بر روند جابجایی مسافر از اولویت های این طرح است.  

وی با بیان اینکه یکی از وظایف این اداره کل نظارت بر اجرای صحیح قوانین حاکم بر بخش حمل و نقل عمومی جاده ای است، تصریح کرد: این طرح در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم و دولت اجرا و به دنبال توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل جاده ای استان با مشارکت پلیس راه استان انجام می شود.

علی عبدالهی،  رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: در این طرح با گشت زنی طبق برنامه زمان بندی شده با مشارکت 19 شهرستان در سطح محورهای استان تخلفات صورت گرفته ثبت و مستندسازی شد.

وی در خصوص شیوه اجرای طرح افزود: در روزهای قبل از برگزاری طرح نظارت بر تردد وسایل نقل عمومی، نخست دوره توجیهی همکاران مشارکت کننده در طرح، از 19 شهرستان  برگزار شد وبرنامه گشت هر شهرستان در دو نوبت در محورهای حوزه استحفاظی مشخص و تعیین شد.

عبداللهی خاطر نشان کرد: .در این دوره انواع تخلفات در حوزه های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا به شرکت کنندگان یادآوری و لیست ثبت تخلفات به همراه برنامه زمانی گشت پاسگاههای پلیس راه استان کرمان در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار