دو روانشناس برجسته آمریکایی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به نیویورک‌تایمز نسبت به مقایسه رفتار ترامپ با کودکان اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ "جفری جنسن آرنت" و "لِن آرنت جنسن"، دو روانشناس مطرح آمریکایی، نامه‌ای سرگشاده برای روزنامه نیویورک‌تایمز نوشتند و در آن نسبت به مقایسه رفتار و گفتار "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، با کودکان اعتراض کردند. 

در نامه این دو روانشناس آمده است: ممکن است بکار بردن واژه "کودک" یا "نوجوان نابالغ" را به عنوان صفت متوقف کنید؟ لطفا توهین به کودکان و نوجوانان را با تشبیه آنها به دیگران پایان دهید و او (ترامپ) را با اعمال و کردار خودش مورد ارزیابی قرار دهید.

این نامه در پاسخ به مقاله اخیر نیویورک تایمز به قلم "دیوید بروکس" نوشته شد که در آن ترامپ به یک کودک تمام عیار تشبیه شده بود.

در مقاله دیوید بروکس آمده بود: ترامپ از لحاظ عقلی مانند یک کودک 7 ساله است که در گوشه و کنار کلاس درس به جنب و جوش می‌پردازد.

در بخش دیگری از این مقاله، ترامپ شخصی معرفی شده بود که توان درک محیط پیرامون خود را ندارد.

دو روانشناس معترض در نامه انتقادی خود نوشتند: این عدالت نیست که چنین خصوصیات رفتاری را به کودکان نسبت دهیم. بیشتر کودکان در اولین مقطع تحصیلی به سطحی قابل قبول از شناخت و درک وقایع می‌رسند. حتی نوزادان هم می‌توانند حالات روحی اطرافیان را درک کنند و با آنها حس همدردی داشته باشند. هیچکدام از صفت‌هایی که به ترامپ اطلاق می‌شود در مورد کودکان عمومیت ندارد.

به غیر از این زوج روانشناس، پیش از این نیز چندین روانپزشک نیز از مردم درخواست کرده بودند مقایسه ترامپ با بیماران روانی را متوقف کنند، زیرا این کار نیز نوعی بی‌احترامی به بیماران روانی محسوب می‌شود.

حتی "استیون رایسنر"، پزشک روانشناس، در مقاله‌ای برای نشریه "اسلِیت" پا را از این فراتر گذاشته و نوشته بود: رفتار غیر طبیعی ترامپ نوعی دیوانگی نیست. تهدیدات، خشونت، مضحک بودن، انکار حقیقت و برخی رفتارهای اوباش‌گرانه ترامپ قابل مقایسه با شیطان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار