رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرایی شدن طرح نوین آبیاری در 50 هکتار اراضی نخلستانی آب‌پخش دشتستان خبر داد.

اجرای طرح نوین آبیاری در اراضی نخلستانی آب‌پخش
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدتقی منوچهری از تدوین طرح آبیاری نوین و تحت فشار در اراضی نخلستانی استان بوشهر خبر داد و بیان اینکه با اجرای شدن برنامه تدوینی طرح اصلاح آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر، شیوه آبیاری اراضی نخلستانی از  سنتی به نوین تغییر می‌کند، اظهار داشت: افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک از اولویت‌ برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر است و با توجه به بروز پدیده خشکسالی سالانه حجم زیادی آب در روشن آبیاری سنتی و غرق‌آبی نخلستان‌ها به هدر می‌رود.

وی آبیاری سنتی را باعث ایجاد افت در تولید محصولات نخیلات دانست و افزود: طرح تغییر شیوه آبیاری 170 هکتار از اراضی نخلستانی آب پخش تدوین شد که اکنون این طرح روند اجرایی مطلوبی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری در 50 هکتار در اراضی آب‌پخش دشتستان تصریح کرد: در اجرای طرح نوین آبیاری در اراضی نخلستانی آب‌پخش دشتستان تاکنون در 50 هکتار اجرایی شده و  مناقصه اجرای این طرح در 120 هکتار اراضی این منطقه برگزار شده است.

منوچهری با بیان اینکه در اجرای طرح اصلاح شیوه آبیاری نخلستان اعتبارات مورد نیاز تخصیص یافته است افزود: در اجرای این طرح 35.5 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
 
وی با بیان اینکه مصرف آب در شیوه آبیاری سنتی برای هر هکتار 20 هزار متر مکعب است بیان کرد: با اجرای طرح آبیاری نوین در هر هکتار 8 هزار متر مکعب در سال آب صرفه جویی می‌شود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.