یک عضو کمیسیون ملی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است که سعودی‌ها به دنبال تطهیر اقدامات گذشته خود هستند.

حشمت الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام آ‌باد غرب در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به قرارداد تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان و اظهارات ملک سلیمان درباره ایران واکنش نشان داد.

وی تأکید کرد: معتقدم قرارداد مذکور یکی از بزرگترین قراردادهای تاریخ بین دو کشور عربستان و آمریکا بوده است لذا در رابطه با این قرارداد آ‌قای ترامپ به صراحت گفت که این قرارداد می‌تواند اقتصاد آمریکا را نجات دهد و یک میلیون شغل در این کشور ایجاد کند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ترامپ طی این قرارداد عنوان نکرد که قرارداد مذکور چه مشکلی از عربستان حل خواهد کرد، ادامه داد:‌ معتقدم این قرارداد به عبارتی باج دهی عربستان به آمریکا تلقی می‌شود تا اینکه با برگزاری این کنفرانس در عربستان اقدامات گذشته این کشور تطهیر شود.

عضو کمیسیون ملی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در کنفرانس فوق سعی شد تا مفهوم ایران هراسی شکل بگیرد، بیان داشت: این در حالی است که بنده معتقدم همان کشورهایی که در این کنفرانس حاضر شده بودند به طور طبیعی وارد چالش با ایران نمی‌شوند چرا که ایران فراتر از دو کشور عربستان و آمریکا مسائل و مشکلات خود را با شورای امنیت سازمان ملل متحد حل کرده است.

وی با اشاره به شاخص‌های کلان راهبرد امنیتی اروپا در قرن بیستم و یکم بیان داشت:‌ بر اساس این شاخص‌ها اتحادیه اروپا رسما اعلام می کند که حوزه‌های تهدید آمیز آنها از ناحیه ارتجاع عربی که عربستان محورآنهاست، شکل گرفته است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ترامپ یک تاجر سیاسی است و به دنبال منافع خود در عربستان است، اظهار داشت: ترامپ می‌کوشد تا منافع آمریکا را در کشور های عربی تامین کند.

وی با اشاره به مطالبی که درباره ایران در کنفرانس مذکور گفته شد، بیان داشت: به طور طبیعی هم باید اسم ایران در کنفرانس فوق برده می‌شد چرا که عربستان برای ایجاد یک دشمن فرضی  هزینه‌های زیادی را متقبل شده است.

عضو کمیسیون ملی امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این قرارداد تسلیحاتی چه تناقضی با اظهارات برخی مسئولین مبنی بر برداشتن سایه جنگ از روی ایران دارد، گفت:‌ بنده معتقدم نباید مسائل سیاست خارجی را به اختلافات داخلی تبدیل کنیم، ما در داخل کشور خودمان بهتر می‌دانیم که به چه میزان سایه تهدیدات از ایران برداشته شده و یا به چه میزان سایه تهدیدات باقی است لذا نباید این موضوع تبدیل به یک چالش سیاست داخلی شود چرا که شورای عالی امنیت ملی در شرایط پسا انتخابات تعیین کننده تهدیدها و دفاع از جمهوری اسلامی ایران در قبال دشمنان است.

فلاحت‌پیشه در پایان تأکید کرد: معتقدم در زمان برجام عملا سایه تهدیدها از روی ایران برداشته شد و بعد از این هم آمریکایی‌ها و عربستانی‌ها هدفشان شکل‌گیری یک معامله است بنابراین این به معنای ایجاد یک جنگ جدید نیست لذا معتقدم ایرانی‌ها به صورت خوداتکا سایه تهدید و جنگ را از روی سر خود برداشتند که این نشان می‌دهد امکان تقابل با ایران در عرصه بین المللی دیگر فراهم نیست و در عرصه منطقه‌ای هم دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۶
عربستان عیاش
آخرین اخبار