نمایشگاه گیوه و سبد حصیری کرمانشاه در ساختمان شماره یک سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور برپا شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مجید رضایی مسئول مجتمع آموزشی فنی‌وحرفه‌ای شهرستان جوانرود درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه حدود 100 جفت گیوه دست‌ساز با طرح‌ها و رنگ‌های نو و جدید با توجه به نیاز روز و علاقه مخاطب در انواع زمستانی و تابستانی مناسب بانوان و آقایان به‌نمایش گذاشته شده است.
 
رضایی با اشاره به اینکه پنج نفر از هنرمندان و صنعتگران در پنج روز کاری یک جفت گیوه معمولی را تولید می‌کنند، گفت: هنر زیبای گیوه‌دوزی که نیاز به حمایت ویژه برای رشد و نوآوری دارد بسیار پُر‌زحمت است و هر قسمت از تولید آن را عده‌ای به‌عهده می‌گیرند، مثلاً زیره‌گیوه (هورامی‌) را مردان و دوره‌بافی آن را زنان خانه‌داری که به این هنر اشتغال دارند تولید می‌کنند.
 
این کارآفرین صنایع‌دستی اظهار کرد: در این نمایشگاه، علاوه‌بر گیوه کرمانشاه، سبد‌بافی منطقه را هم در قالب محصولات تولیدی از چوب درخت ارغوان از درختان بومی منطقه کردستان و کرمانشاه به‌نمایش گذاشته‌ایم، همچنین انواع سبد‌های کوچک و بزرگ برای مصارف مختلف روزمره در این نمایشگاه وجود دارد.
 
 
رضایی افزود: ضرر و زیانی که پلاستیک و محصولات آن به محیط‌زیست ما وارد کرده بسیار است، بنابراین در پروژه حمایت از سبدبافان منطقه سعی شده تا درعین یادآوری جنبه زیست‌محیطی این محصولات، کاربری های جدیدی هم با توجه به نیاز جامعه برای سبد‌بافی تعریف کنیم تا محصولاتی کاربردی‌تر تولید شود.
 
 
  این نمایشگاه با حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع‌دستی از 30 اردیبهشت تا سوم خرداد در ساختمان شماره یک سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ساعت 9 تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.