تا پایان فصل برداشت بیش از هزار تن کلزا مزارع ارزوییه برداشت و تحویل سیلو می شود.

پیش بین برداشت هزار تن کلزا از مزارع ارزوییهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ رضا امیری پاک، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه با اشاره به اینکه برداشت کلزا از سطح 603 هکتار از مزارع این شهرستان از اوایل اردیبهشت آغازشده و تا 15نیمه خرداد جاری ادامه دارد؛ گفت: امسال سطح زیرکشت کلزا دراین شهرستان نسبت به سال قبل 3 برابر افزایش یافته است و 50 هکتار از مزارع کلزا به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند.
 
وی با اشاره به کارگیری 6 دستگاه کمباین بومی و یک دستگاه کمباین مهاجر مجهز به هد برداشت کلزا، افزود :کار برداشت کلزای شهرستان تاکنون در سطح 170 هکتار انجام شده است.
 
وی ارقام کلزای کاشته شده در سال زراعی جاری شامل جری، جولیوس، جاکوما،DK  ،هایولا420 دانست و خاطر نشان کرد: بطور متوسط ازهر هکتار 2 هزار کیلوگرم کلزا برداشت و پیش بینی کرد:تا پایان فصل برداشت بیش از هزار تن کلزا برداشت و تحویل سیلو می شود.
 
امیری با بیان اینکه هر کیلوگرم کلزای تولیدی به قیمت 27 هزار و 830ریال بصورت تضمینی از کشاورزان توسط اداره غله خریداری می شود گفت: محصول کلزا با قرارگرفتن در تناوب کشت منجر به افزایش 15 تا 20درصدی عملکرد، حاصلخیزی خاک وکنترل علفهای هرز میشود.
 
انتهای پیام/ح
برچسب ها: کلزا ، ارزوئیه ، هکتار ، مزارع ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.