معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:خیران 500 میلیارد ریال برای ساخت و ساز مجمتعهای نگهداری از سالمندان و معلولان کمک کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر فیاض، دیروز در حاشیه برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مرکزهای توانبخشی شبانه روزی سالمندان و معلولان استان اصفهان در کاشان در گفت و گو با خبرنگاران گفت :این کمک ریالی در سالهای 94 و 95 انجام شده است که برای تکمیل و بهره برداری از این مجتمع ها یک هزار میلیارد ریال دیگر به کمک خیران نیاز است.
 
وی شمار تخت های مجتمع نگهداری از سالمندان و معلولان در استان اصفهان را 2 هزار تخت بیان کرد و افزود:این رقم به 3 هزار تخت تا پایان سال جاری  و به 4 هزار تخت تا پایان سال 97  افزایش می یابد.
 
به گفته وی،طبق آمار هم اکنون 42 هزار نفر سالمند در استان اصفهان زندگی می کنند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، با اشاره به اینکه براساس سازمان بهداشت جهانی 9.2 جمعیت هر جامعه ای را افراد سالمندان تشکیل می دهد گفت :
38 مجتمع نگهداری از سالمندان در استان اصفهان به سالمندان خدمات ارائه می دهند.
 
فیاض،افزود: بیش از دو سوم این مجتمع ها به صورت خودجوش و خصوصی است که از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده اند.
 
وی، ساخت یک سوم از مجتمع های سالمندان را توسط خیرین یادآورشد و گفت: سازمان بهزیستی برای نگهداری از سالمندان و معلولان به آنها یارانه پرداخت می کند.
 
فیاض، ساخت خانه های بومی یک طبقه را نیز به صورت سوئیت برای نگهداری از سالمندان در استان اصفهان خبر داد و گفت: این نوع خانه ها هم اکنون برای نگهداری برخی زوج های سالمند درحال ساخت است.
شایان ذکر است :نشست هم اندیشی مدیران مرکزهای توانبخشی شبانه روزی سالمندان و معلولان استان اصفهان با هدف بررسی مشکلات و ارائه راهکار برای برطرف کردن مشکلات در مجتمع سالمندان و معلولان گلابچی کاشان برگزار شد.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.