یزد این روز ها به یکی از قطب های مرکزی برای حضور اسب های‌ عربی در دنیا شده است.

کویر ایرانی که قطب اسب های عربی دنیا شدعلی بیک، رئیس هیئت سوارکاری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: استان یزد به قطب اسب های عربی در دنیا تبدیل شده است و در تمامی زمینه ها و نژادها اثرگذار شده ایم. ورزش سوارکاری ورزشی است که سوارکار و اسب به عنوان همکار ورزشی هستند و همچنین با توجه به صنعت بودن  صنعت اسب، به نوعی ورزش به عنوان موتور محرکه آن قرار گرفته است.

وی افزود: اگر بحث ورزش در سوارکاری مورد نظر قرار بگیرد به خوبی میتوانیم در استان و حتی کشور درخشش داشته باشیم. ورزش سوارکاری نیاز به میادین دارد و این در حالی است که ما تنها در استان یک مجموعه برای سوار کاری داریم که این مکان هم استاندارد نیست و در این راستا ما باید برای گسترش این زیر ساخت ها تلاش کنیم تا بتوانیم مسابقات را در سطح استانی و کشوری را در استان یزد داشته باشیم.

بیک در پایان گفت: با توجه به پتانسیل های استان یزد ما به راحتی میتوانیم سالانه چندین مسابقات و جشنواره ها را داشته باشیم اما این امر نیازمند همکاری دستگاه های مرتبط با ورزش است و باید زیر ساخت ها را تامین کنیمیکی از تاکیدات ما در سوارکاری بحث چوگان است که میتوانیم با آموزش چوگان برای شهرستان ها لیگ بگذاریم و این می تواند پشتوانه خوبی برای استان یزد و تمامی نژادها باشد. ما در استان، بیش از 300 مرکز پرورش اسب در استان داریم اما باشگاهی که کار ورزشی انجام می دهد ناچیز است اما ما به دنبال این به وجد آوردن مراکز ورزشی هستیم و با توجه به وجود اسب های مناسب و مراکز فعال این بخش نیز در استان یزد فعال شود.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۴:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
عجب